انجمن‌ها فرصت مناسبی برای مهارت‌افزایی و تولید آثار هنری هستند

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: انجمن‌ها فرصت مناسبی برای شناسایی و هدایت استعدادهای نوجوان به سمت مهارت‌افزایی و تولید آثار هنری هستند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، محمدرضا زمردیان در نشست هم‌اندیشی مسئولان انجمن‌های تخصصی فرهنگی، هنری و ادبی نوجوان کانون با تاکید بر اهمیت برنامه‌ریزی هدف‌مند برای پرورش نسل جدیدی از هنرمندان کشور با تکیه بر فرهنگ بومی و ارزش‌های دینی و فرهنگی کشور گفت: در کنار فعالیت‌های عمومی و کتاب محور کانون، انجمن‌ها فرصت مناسبی برای شناسایی و هدایت استعدادهای نوجوان به سمت مهارت‌افزایی و تولید آثار هنری هستند.
او افزود: در حقیقت انجمن‌های کانون در کنار برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی باید زمینه حضور و فعالیت هنرمندان نوجوان و حمایت از تولیدات آنان را فراهم کنند و اداره‌های کل کانون در استان‌های کشور باید در این حوزه ورود جدی داشته باشند.


معاون فرهنگی کانون از تحول در نظام پرورش استعدادها در کانون خبر داد و گفت: طرح هاتف با هدف هدایت و توان‌افزایی استعدادهای فرهنگی و هنری با استفاده از تجریبات و دانش انباشته کانون و تکیه بر دستاوردهای علمی حوزه علوم انسانی زمینه جذب، پرورش و هدایت اعضا و همچنین نظارت دقیق بر فرایند رشد عضو و عملکرد مربی به‌زودی اجرایی می‌شود.
وی در ادامه گفت: به همین منظور علاوه بر جلسه‌های متعدد تخصصی در حوزه‌های فرهنگی، هنری و ادبی، استخراج شاخص‌ها و تدوین شیوه‌های عملکرد، کتاب‌های عملکرد تخصصی دوره‌های مختلف فرهنگی و هنری برای پرورش هنرمندان نوجوان بر اساس رشته‌های تخصصی و ظرفیت‌ها و توانایی‌های فکری و ذهنی در سنین مختلف در حال تدوین و دوره‌های تربیت و بازآموزی مربیان سراسر کشور نیز آغاز شده است.
زمردیان خاطرنشان کرد: هر انجمن علاوه بر فعالیت‌های تخصصی که در حوزه آموزش مربیان و بسترسازی رشد اعضا انجام می‌دهد باید برای فعالیت‌های مشترک و تولید آثار هنری فاخر با به کارگیری ظرفیت اعضای توانمند انجمن‌ها اقدام کند.
معاون فرهنگی کانون تصریح کرد: انجمن‌ها با چند هدف مشخص آغاز به فعالیت کرده‌اند که نخستین هدف آن بهره گرفتن از ظرفیت‌های تخصصی هنرمندانی بوده که در حوزه‌های مختلف صاحب‌نظر و توان‌مند هستند و در حوزه کودک و نوجوان کار کرده‌اند و به نوعی با فرهنگ و ادبیات کانون آشنا هستند. ظرفیت انجمن‌ها یک فرصت است تا بتوانیم پشتوانه فکری و تخصصی خوب برای فعالیت‌های کانون فراهم کنیم.
زمردیان ادامه داد: هدف دوم این بود که فضایی فراهم کنیم تا نوجوانان بتوانند در کشور علاوه بر دوره‌های عادی و کارگاه‌هایی که شرکت می‌کنند اگر علاقه‌مند به حوزه تخصصی خاصی هستند بتوانند جذب شوند و آموزش‌های لازم را ببینید و تخصص لازم را پیدا کنند و از حمایت‌های حرفه‌ای و پشتیبانی اصولی برای تولید آثار خود بهره‌مند شوند.


معاون فرهنگی کانون هدف سوم ایجاد این انجمن‌ها را، استفاده بیشتر از ظرفیت مربیان هنرمند کانون پرورش فکری برای تاثیرگذاری بیشتر بر پرورش استعدادها عنوان کرد.
وی با قدردانی از زحمت‌های مسئولان انجمن‌ها با اشاره به مهرواره‌های فصلی ادبی و هنری، این اتفاق را فرصتی قابل توجه برای تولید آثار هنرمندان نوجوان و ارزیابی از کیفیت آثار با بازخوردهای مردمی و کارشناسان کانون برای افزایش کیفی تولیدات و جهت‌گیری حرفه‌ای آن‌ها عنوان کرد.
معاون فرهنگی کانون گفت: در دوره‌ای که کشور دچار محدودیت‌های ناشی از کرونا شد فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی کانون هیچ‌گاه متوقف نشد و مربیان ما در استان‌ها و انجمن‌های کشوری از تمامی ظرفیت‌های مجازی و شبکه‌های اجتماعی از جمله سایت kpf.ir فعالیت‌های آموزشی، نشست‌های تخصصی، مهرواره‌ها و جشنواره‌های مجازی خود را برگزار کردند.
بر اساس این خبر، نشست هم‌اندیشی مسئولان انجمن‌های تخصصی فرهنگی، هنری و ادبی نوجوان کانون با هدف آشنایی با اهداف و برنامه‌های سال آینده و همچنین تشریک مساعی برای ارتقای تولیدات هنرمندان نوجوان، هدایت استعدادها و افزایش مشارکت بین رشته‌ها و تولیدات مشترک انجمن‌ها برگزار شد.
این نشست با حضور روسا، دبیران و اعضای شوراهای سیاست‌گذاری انجمن‌های فرهنگی، هنری و ادبی کانون از جمله بهرام دهقانیار، مصطفی رحماندوست، عباس جهانگیریان، داوود امیریان، امیر مشهدی‌عباس، فهیمه حسین‌زاده، نادر فاطمی، عبدالعظیم آذرخیل، ربابه حسین‌پور، عباس محمدی، انسیه موسویان، سیدمحمد تنکابنی، مهرنوش قربانعلی و حسین تولایی برپا شد.
یادآوری می‌شود در این نشست هر یک از مسئولان انجمن‌ها به ارائه گزارش عملکرد سال ۱۳۹۹ خود پرداختند و نقطه‌نظرهای خود را برای فعالیت‌های مشترک و استفاده از ظرفیت‌های تخصصی مربیان و استعدادهای نوجوان بیان کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =