«نامادری» درجشنواره کالاهای فرهنگی خوش‌درخشید

«عروسک‌نامادری»، دست‌سازه‌ی مربی هنری کانون گیلان عنوان سومی اولین جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی استان را ازآنِ خودکرد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان،  «زهرا طاهری‌نیا»، مربی هنری کانون پرورش فکری  گیلان خالق این اثری هنری است که عنوان سومی نخستین جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان را به خود ‌اختصاص‌داد.

 فراخوان این جشنواره که با هدف ترویج، تولید و مصرف کالاها و محصولات فرهنگی ایرانی-اسلامی و بانگاهی ویژه به محصولات‌فرهنگی اقوام ایرانی منتشرشد، در سه‌بخش عروسک، نوشت‌افزار، طرح و بسته‌بندی کالاهای فرهنگی، پذیرای آثار کودکان، نوجوانان و بزرگسالان‌بود.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان نیز حضوری موثر در این جشنواره داشت و بیش‌از ۷۰ اثر مربیان و اعضای آن دراین رویداد فرهنگی هنری به‌نمایش‌گذاشته‌شد.

   عروسک نامادری که با استفاده از قاشق‌های چوبی سنتی، خمیر مجسمه‌سازی، پاپیه‌ماشه و در سایه‌ی خلاقیت‌ورزی زهراطاهری‌نیا، مربی هنری کانون گیلان شکل‌گرفت، ازجمله آثار ارسالی‌بود و درجمع ۳ اثر برگزیده بخش عروسک‌سازی نخستین جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی استان گیلان معرفی‌شد.

یادآورمی‌شود، آیین پایانی این جشنواره۱۴ اسفند ۱۳۹۹ در مجتمع فرهنگی هنری خاتم‌الانبیاء(ص)  فرهنگ‌ارشاد اسلامی  شهرستان رشت برگزار و هدیه و لوح سپاس دست‌اندرکاران این جشنواره به مربی هنری کانون استان گیلان اهداشد.

شایان‌ذکر است، زهراطاهری‌نیا، در کسوت مربی سفال‌گری و پویانمایی مراکز فرهنگی رودسر، لنگرود، املش و لاهیجان کانون استان گیلان  فعالیت دارد و  طی سال‌های اخیر نیز نقش‌به‌سزایی در موفقیت اعضای این مراکز در جشنواره و مهرواره‌های کشوری و استانی داشته‌است.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =