«نقد آثار اعضا» موضوع هشتمین نشست انجمن شاعران نوجوان سیستان و بلوچستان

هشتمین نشست انجمن شاعران نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان با موضوع خوانش و نقد شعرهای اعضای این انجمن برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، هشتمین نشست انجمن شاعران نوجوان استان برگزار شد.

کارشناس این انجمن با بیان این نکته که شاعر در استفاده از تصویر باید از به‌کارگیری تصاویر ذهنی پرهیز کند، گفت: تصاویر قابل لمس و به طور کلی هر تصویری که با الهام از جهان واقعی ساخته شده است، تصویر موفقی است و هر چه در ساخت آن خلاقیت بیشتری به کار رفته باشد، ارزش هنری بیشتری دارد.

حسین تولایی در ادامه افزود: روایت در داستان، به عنوان آنچه که زبان را به «توضیح» نزدیک می‌کند با روایت در شعر بسیار متفاوت است و شاعر، آنجا که ناگزیر از روایت است، باید با پرهیز از مستقیم‌گویی و استفاده از تصویرسازی به جای توضیح، از شعر فاصله نگیرد.

«نگاه جزیی و موشکافانه برای ساختن یک جهان شاعرانه» توصیه‌ی دیگر تولایی به اعضای انجمن شاعران نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بود و سپس به آنان گفت: از ظرفیت پنهان واژه‌ها استفاده کنید و برای مهارت در این حوزه علاوه بر تمرین، باید مطالعه و خواندن آثار خوب شاعران را همواره در دستور کار خود داشته باشید.

کارشناس انجمن‌های ادبی کانون سپس چند مقاله‌ی کوتاه و مرتبط با موضوع جلسه را در گروه به اشتراک گذاشت و توصیه‌هایی، مناسب با اثر هریک از شاعران، به اعضای انجمن ارایه داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =