کد خبر: 304423
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۶
بازدید 67
آغاز دوره‌های مجازی ترم بهار در کانون سمنان

دوره‌های مجازی برخط(آنلاین) کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ با برگزاری کارگاه‌های ادبی و هنری آغاز می‌شود.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، فروهر معدنی معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان از آغاز دوره‌های مجازی ترم بهار در روز شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۰، خبر داد و گفت: به‌همت کارشناسان، مسئولان و مربیان مراکز فرهنگی‌هنری استان، ثبت‌ نام ۸۲ کارگاه برخط فصل بهار با استقبال ۸۶۷ کودک و نوجوان ۴ تا ۱۸ سال به پایان رسید.

معدنی در ادامه با بیان این‌که دوره‌های تخصصی ادبی و هنری کانون استان سمنان نسبت به ترم زمستان، ۲۴ درصد در تعداد کارگاه و ۱۱ درصد هم در تعداد فراگیران شاهد رشد بوده، تأکید کرد: تقارن فصل بهار با ماه مبارک رمضان و در پی آن برگزاری امتحانات پایان سال تحصیلی دانش‌آموزان در میزان استقبال فراگیران از کارگاه‌های تخصصی مؤثر بوده است.

معاون فرهنگی کانون سمنان یادآور شد: تنوع خوبی در کارگاه‌های فصل بهار به‌ویژه در بخش‌های هنر قصه‌گویی و اجرا، هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی، هنرهای تصویری، فعالیت‌های ادبی، فعالیت‌های علمی، پرورش خلاقیت و کارگاه‌های «حال خوش زندگی» برنامه‌ریزی شده و امید است با پایداری اعضای قدیمی و اعضای جدید در فصل تابستان مخاطبان بیش‌تری را در کارگاه‌ها تحت پوشش قرار دهیم.

وی در ادامه افزود: فعالیت‌های عمومی برخط نیز از سوی مربیان فرهنگی مراکز فرهنگی‌هنری در سامانه‌ی kpf.ir به‌صورت روزانه در حال اجراست و بیش از یک‌هزار و ۵۲۰ عضو مجازی در سراسر استان از فعالیت‌های فرهنگی پایه و انتخابی مانند کتاب‌خوانی، معرفی، بحث و نقد کتاب، قصه‌گویی، پویانمایی، شناخت(سرزمین، مفاخر، مشاغل، وقایع)، تمرین نقد و گفت‌وگو و آشنایی با قرآن و حدیث بهره‌مند می‌شوند.

گفتنی است؛ نقاشی، خوش‌نویسی(تحریر و قلم)، پویانمایی، کارگاه شعر، شعرسرایی خلاق، داستان‌نویسی خلاق، قصه‌گویی، عکاسی، سعدی‌خوانی، نقد فیلم، نمایش‌نامه‌نویسی، طراحی، تصویرسازی، ساخت عروسک‌های نمایشی، هنرهای بومی‌دستی، اوریگامی، مهارت هوش هیجانی، مهارت جرأت‌مندی، مهارت مثبت‌اندیشی، سفال، کاردستی خلاق و...، ازجمله ۸۲ فعالیتی است که به‌صورت مجازی(برخط) برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =