آیین تکریم و معارفه حراست کانون سمنان

آیین تکریم و معارفه حراست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، آیین تکریم و معارفه‌ی محمدباقر علی‌نژاد حراست پیشین و سمیه مجیدی سرپرست حراست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان، پیش از ظهر یک‌شنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ با حضور رئیس حراست کل استان سمنان و مجید آرایی کارشناس‌مسئول دفتر مرکزی حراست کانون کشور در سالن کنفرانس برگزار شد.

نبی‌اله خدابخشی مدیرکل کانون استان سمنان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و نوروز باستانی و ابراز خرسندی از برگزاری این آیین اظهار داشت: امیدواریم سال جدید در پناه امام زمان(عج)، سالی پر برکت توأم با توفیق برای همه‌ی کارکنان باشد و در ظلّ توجهات حضرت ولی‌عصر عاقبت‌بخیر شویم.

وی در ادامه افزود: وجدان آدمی، نگه‌دارنده‌ی او از بسیاری انحرافات است و بهترین حراست در هنگام ایجاد انحراف، وجدان بیدار هر فرد است و بی‌شک فردی که تقوا داشته باشد وجدان بیدارش او را حراست خواهد کرد.

خدابخشی با اشاره به این‌که بخشی از این حراست در قالب معناست، خاطرنشان کرد: در حوزه‌ی فعالیت‌هایی که انجام می‌شود بحث نظارت و حراست بحثی مهم و جدی است و معتقدیم که با نگاه به وجدان بیدار خود رویکرد مثبتی به حراست داشته باشیم؛ چراکه گام‌برداشتن و حرکت در این مسیر مهم است.

مدیرکل کانون استان سمنان در بخش دیگری از سخنانش، گفت: مواظبت نیروی انسانی یکی از ارکانی است که جایگاه حراست و نظارت بایست به آن توجه داشته باشد؛ چون توسعه‌ی سازمان با ارتقای نیروی انسانی در بُعد مادی و معنوی اتفاق می‌افتد و اگر نیروی انسانی را خوب نگه‌داری و مراقبت کنیم این نیروی انسانی است که مجموعه‌ی ارزش‌ها و اهداف جامعه را تحقق می‌بخشد.

خدابخشی تأکید کرد: از آنجا که کانون در بخش تعلیم و تربیت در حوزه‌ی فرهنگ و هنر فعالیت دارد تمامی واحدها و مربیان عزیز بایست فرهنگی، باسواد و رفتارمند باشند و فرهنگ در عالم رفتار، معنا پیدا می‌کند و مدرک تنها سواد نمی‌شود.

وی در پایان با استناد به آیه‌ی ۲۹ سوره‌ی فتح مبنی بر «...أَشِدّاءُ عَلَی‌الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم» و تأکیدات حضرت آیت‌اله سیدمحمد شاهچراغی نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه سمنان که با محبت رفتار کنید تا نتیجه بگیرید، گفت: کانون پرورش فکری، مجموعه‌ای هم‌دل و با محبت است و کارکنان آن جز با عطوفت و محبت نمی‌توانند رفتارمند باشند.

تأکید بر نگاه خاص به مجموعه‌های فرهنگی

رئیس حراست کل استان سمنان در ابتدای سخنانش با بیان این‌که خدا را شاکریم که امروز توفیق زیارت شما عزیزان را قسمت و روزی ما کرد، گفت: حراست در سطح کشور، نگاه و عِرق خاصی به مجموعه‌های فرهنگی دارد و هرچند شرایط کرونایی باعث شد که شاید توفیق حضور در جمع این‌مجموعه را از ما سلب کرد، امیدواریم که با شکست ویروس کرونا بتوانیم خدمتگزار شایسته‌ای باشیم.

وی در ادامه یادآور شد: کانون پرورش فکری از قدیم‌الایام با حضور سیار خود در روستاها و اجرای فعالیت فرهنگی در قالب امانت کتاب در ذهن کودکان و نوجوانان ماندگار شده است و در حال حاضر نیز در حوزه‌ی کودک و نوجوان و به‌ویژه عرصه‌ی فرهنگی تلاش چشمگیر و قابل توجهی دارد.

رئیس حراست کل استان سمنان با اشاره به این‌که مقام معظم رهبری«مدظله‌العالی» نسبت به مجموعه‌های فرهنگی، نگاه خاص و ویژه‌ای دارد و بارها نیز بر این موضوع تأکید داشته، تصریح کرد: نسل یک تا حداقل چهل‌ودو ساله‌ی موجود در کشور ما و به عبارتی رده‌ی سنی یک تا ۴۰ سال، محصول و پرورده‌ی مجموعه‌های فرهنگی ازجمله کانون و آموزش و پرورش و... است که اگر خوب تربیت شده باشند نتیجه‌ی آن را خواهیم دید و اگر عکس آن باشد بایست در قبال این کودکان و نوجوانان و آینده‌سازان جامعه پاسخ‌گو باشیم.

وی هم‌چنین با تأکید بر این‌که در عرصه‌ی فرهنگ بایست با تلاش مضاعفی در این راستا گام برداریم، گفت: اگر جامعه، دچار معضلات امنیتی می‌شود، این مسأله به لحاظ زیرساخت‌های فکری و اقتصادی به حوزه‌ی فرهنگ برمی‌گردد و بایست سه مؤلفه را در نظر گرفت که امنیت کشور را تأمین می‌کند و اول، فرهنگ معیار یا همان آداب و رسوم قدیمی و فرهنگ آبا و اجدادی و سنت‌های خاص اسلامی است. مؤلفه‌ی دوم، فرهنگ جاری که در جامعه در حال جریان است و دارد اتفاق می‌افتد و سومین مؤلفه، حاکمیت است و هرچه این سه مؤلفه از هم فاصله نگیرند و در موازات و راستای هم باشند آن جامعه در حوزه‌ی فرهنگ، مؤفق عمل خواهد کرد و در این بین بایست حواس‌مان باشد که به فرهنگ معیار و نگاه ناب اسلامی توجه ویژه‌ای داشته باشیم و قرابت خود را با آن حفظ کنیم تا در مسیر درست حرکت کنیم.

رئیس حراست کل استان سمنان در پایان سخنانش، چهار وظیفه‌ی اصلی حراست را حفاظت فیزیکی، حفاظت اسناد، حفاظت پرسنلی و امنیت شبکه و آی‌تی دانست و به گزیده‌ای از فرمایش حضرت امام علی(ع) که به «منشور حکومت‌داری فرمان حکومتی به مالک اشتر» معروف شده، اشاره داشت و آن را چراغ راه زندگی برشمرد.

آرایی کارشناس‌مسئول هماهنگی امور استان‌های دفتر مرکزی حراست کانون کشور نیز طی سخنان کوتاهی در این آیین از زحمات مسئول حراست پیشین، قدردانی و برای مسئول جدید حراست کانون استان آرزوی توفیق کرد.

گفتنی است؛ در ادامه‌ی این آیین متن انتصاب سرپرست حراست استان سمنان، قرائت و دو لوح تقدیر به امضای مدیرکل دفتر مرکزی حراست کانون کشور و مدیرکل کانون استان سمنان به علی‌نژاد، اهدا و مجیدی به‌عنوان سرپرست حراست کانون سمنان منصوب شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =