فضای مجازی محور برنامه‌های کانون گیلان در سال ۱۴۰۰

مدیرکل کانون استان گیلان در اولین نشست شورای فرهنگی سال ۱۴۰۰ از رویکردهای این مجموعه سخن‌گفت و بهره‌گیری از فرصت‌های فضای مجازی را محوربرنامه‌ها اعلام‌کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، اسفندیارضیائی طی این نشست که با هدف سیاست‌گذاری و هم‌سوسازی هرچه بیش‌تر واحدها در مسیر پیش‌برد برنامه‌های فرهنگی این مجموعه صورت‌گرفت، افزود: تقویت‌زیرساخت‌ها و استفاده افزون‌تر از داشته‌ها، دیگر اولویت‌های کانون استان گیلان در سال جاری به‌شمارمی‌رود.

مدیرکل کانون استان گیلان از ضرورت تدوین طرح‌های توجیهی برای شریک‌یابی فرهنگی  نیز سخن به‌میان‌آورد و با مهم‌ارزیابی‌کردن بهره‌گیری از ظرفیت‌های مالی، سخت‌افزاری و سرمایه‌های انسانی دستگاه‌ها و گروه‌های مردم نهاد فعال در حوزه فرهنگ گفت: این امر می‌تواند به مدیریت منابع، پیش‌برد برنامه‌های فرهنگی و فرصت‌سازی از تهدیدهای کرونایی کمک‌کند.

اسفندیارضیائی، مدیرکل کانون استان گیلان

وی برهمین‌اساس، برنامه‌محوری و توجه به شاخصه‌های پنج‌گانه برنامه‌ریزی علمی را یک امر مهم قلمدادکرد و افزود: شناخت ظرفیت‌ها و گردهم‌آیی واحدهای مختلف در سایه اهداف فرهنگی، نقش به‌سزایی در موفقیت دارد.

او  توسعه زیرساخت‌ها، پرهیز ازعملکرد جزیره‌ای، حمایت از صاحبان ایده و تفکر و هم‌چنین، معرفی برگزیدگان بین‌المللی، ملی و استانی کانون را یک اولویت دانست و با بیان‌این‌که معرفی چهره‌های سربرکشیده از فعالیت‌های کانون پرورش فکری و نقش‌آفرینی آنان در کسوت سفیران فرهنگی دارای اهمیت ویژه‌ای است، اظهارکرد: برای دست‌یابی به این مهم بایستی به تبلیغ و همراه‌سازی هرچه بیش‌تر مخاطبان توجه بیش‌تری داشته‌باشیم.

او درعین‌حال، بخش مهمی از سخنان خود را به اهمیت فعالیت‌های دینی اختصاص‌داد و با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان و  اشاره به برکت‌ها و فرصت‌های این ایام گفت: از شاخصه‌ی یک بنده، ایمان و آگاهی به رحمت الهی است و ماه میهمانی خداوند بهترین فرصت برای کسب بینش و معرفت محسوب‌می‌شود.

سرپرست معاونت فرهنگی کانون استان گیلان نیز ازدیگر حاضران این نشست بود که از سیاست‌های این معاونت در برون‌رفت از چالش‌های کرونایی و بهره گیری هرچه‌بیش‌تر از ظرفیت‌های کانون در چارچوب  عملیاتی‌کردن برنامه‌ها سخن‌گفت.

خدیجه‌تقی‌پور، سرپرست معاونت فرهنگی کانون استان گیلان

خدیجه‌تقی‌پور این مهم را در متناسب‌سازی برنامه‌های کشوری با نیازهای استانی جستجوکرد و با تاکید بر اهمیت خردورزی و تعقل محوری اظهارکرد: برنامه‌ریزی با نظرداشت شرایط و خمیرمایه قراردادن تجربه‌های سال‌گذشته می‌تواند یاری‌گر همکاران کانون باشد.

توسعه و ترویج جلسه‌های مشورتی و استفاده ازخرد جمعی، تبیین اهداف استانی و تعیین اولویت‌ها، ازدیگر مواردی بود که مورد توجه تقی‌پور قرارگرفت و وی با ارزش‌مند توصیف‌کردن تحلیل مقایسه‌ای، تقویت ارتباط همکاران و توجه به توان‌مندسازی نیروی انسانی گفت: برنامه‌های مشارکتی، شناسایی و جذب اعضای نوجوان و حمایت از تولیدات فاخرآنان نیز دارای اهمیت ‌است.

او بخش دیگر سخنان خود را به لزوم تدوین جدول منظم بازدیدهای استانی، بروزرسانی آگاهی‌ها، پیوند روزافزون و هدف‌مند با خانواده‌ها و جلب مشارکت حداکثری آنان اختصاص‌داد و درپایان از همکاران برای تقویت هم‌گرایی‌ها در مسیر نیل به اهداف عالیه کانون دعوت‌کرد.

برپایه این گزارش، تشریح برنامه‌ها و طرح مباحثی در ارتباط با بیست و سومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون، پژوهش و اقدام‌پژوهی، فراخوان‌های بین‌المللی، ملی و استانی  از سوی کارشناسان، از دیگر برنامه‌های نشست صبح امروز شورای فرهنگی  اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در رشت بود که با معرفی کتاب به نقطه‌ی پایانی رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =