کد خبر: 304759
تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۲
بازدید 70
وبینار توجیهی قصه‌گویی در کانون سمنان

وبینار توجیهی قصه‌گویی ویژه مربیان و علاقه‌مندان به هنر قصه از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان در بستر فضای مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، وبینار توجیهی «بررسی و تبیین راهبردهای توسعه و ترویج فرهنگ قصه‌گویی»، دوشنبه ۶ اردی‌بهشت ۱۴۰۰ با حضور ارکان بیست‌وسومین جشنواره‌ی قصه‌گویی ویژه مسئولان، مربیان و اعضای نوجوان مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و علاقه‌مندان به هنر قصه، در بستر فضای مجازی برگزار شد.

نبی‌اله خدابخشی مدیرکل کانون استان سمنان ضمن گرامی‌داشت ماه رمضان، ماه مغفرت و نزدیکی به خداوند همراه با اکرام، از استقبال علاقه‌مندان به هنر و فن قصه‌گویی، ابراز خرسندی و از کارشناسان و مربیان مجموعه برای اطلاع‌رسانی جشنواره‌ی بیست‌وسوم قصه‌گویی قدردانی کرد.

خدابخشی درخصوص اهمیت قصه‌گویی اظهار داشت: استان سمنان از ظرفیت‌های خوبی در تمام زمینه‌ها برخوردار است و از آنجا که ضرورتِ انسجام، هم‌افزایی، هم‌راهی و بهره‌گیری از ابزارهای موجود و ممکن در حوزه‌ی تبلیغات و شناساندن موضوع به مخاطبان، مشهود و واقعی است، یکی از فصول فعالیتی و شاخص کانون پرورش فکری، قصه‌گویی است و بایست به آن توجه ویژه‌ای داشت.

فروهر معدنی معاون فرهنگی و مدیر اجرایی جشنواره‌ی استانی کانون سمنان در ادامه‌ی جلسه به دو بخش جدید «پادکست» و «قصه‌گوی برتر»، اشاره و اظهار داشت: جشنواره‌ی امسال در فضای مجازی برگزار می‌شود و از قالب قصه‌گویی ساده در بخش کتابخانه‌ای، ملی و...، خارج شده و به سمت حرفه‌ای شدن پیش می‌رود.

معدنی در پایان از مربیان فرهنگی و هنری خواست تا از همه‌ی مخاطبان خود اعم از کودکان، نوجوانان، والدین، آموزگاران و... برای شرکت در جشنواره‌ی بیست‌وسوم قصه‌گویی دعوت کنند.

سکینه پارسا کارشناس فرهنگی، مسئول دبیرخانه و رابط جشنواره‌ی استانی قصه‌گویی به تشریح بندهای شیوه‌نامه‌ی بیست‌وسومین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی، چگونگی ثبت نام، بارگذاری اثر، معیار ارزیابی قصه و... پرداخت و به پرسش‌های مربیان در این زمینه، پاسخ داد.

پارسا با اشاره به اهمیت جشنواره‌ی قصه‌گویی گفت: برنامه‌ریزی لازم برای برگزاری انجمن‌ها و نشست‌های تخصصی مجازی به‌صورت هفتگی در استان صورت گرفته و به‌منظور آمادگی بیش‌تر قصه‌گویان و علاقه‌مندان به شرکت در این رقابت بین‌المللی از استادان توانمند و دبیران این‌دوره از جشنواره دعوت شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =