مربیان کانون، آموزگار ادب، هنر و اخلاق‌اند

روز معلم قدردانی از ستارگانی است که در آسمان آموزش و تربیت کودکان و نوجوانان می‌درخشند و فرزندانی را تربیت می‌کنند که در سپهر پیشرفت و تعالی این سرزمین به آن‌ها امیدها بسته‌ایم.

در این میان مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان نهادی با ۵۶ سال سابقه موثر در حوزه هنر و ادبیات، در مسیری گام برمی‌دارند تا دانش‌آموزان را در کنار فراگیری آموزش‌های رسمی به انسان‌هایی آگاه و شهروندانی خلاق، با مهارت، پرسش‌گر و منتقد و مسئولیت‌پذیر تبدیل کنند.
کافی است کمی به دور و بر خود نگاهی بیندازیم و با رجوع به حافظه‌مان، فهرستی از اسامی افراد و چهره‌های شاخص حوزه‌های علم‌، ادب، هنر، سینما و تئاتر، هنرهای تجسمی و  موسیقی حتی برجستگانی از حوزه‌های مدیریت و سیاست را نیز جست‌وجو کنیم که روزی روزگاری روی صندلی‌های چوبی کتاب‌خانه‌های کانون پای قصه‌های شیرین ادب، انسانیت و اخلاق مربیان کانون نشستند و کتاب‌ها را از قفسه‌ها به امانت گرفتند و بر دانش و شناخت خود از محیط و جهان دور و بر خود ذره ذره افزودند و از این راه بسیاری از تربیت‌شدگان مراکز و کتاب‌خانه‌های کانون با تلاش‌ها و ازخودگذشتی مربیان کانون به شهروندانی با دانش، اهل مطالعه، خلاق، هنرمند، فرهیخته و نخبه‌ تبدیل شدند.
این در حالی است که نقش مربیان کانون پرورش فکری در همه این سال‌ها نقشی بسیار مهم و تاثیرگذار در این زمینه بوده است و خروجی‌های با کیفیت مراکز کانون نشانگر تلاش و مهربانی‌ها و قدم به قدم گام‌برداشتن آنان با کودکان و نوجوانان است.
کانون پرورش فکری فرارسیدن روز ۱۲ اردیبهشت را که به نام ارجمند و مقدس معلم نام‌گذاری شده است به تمامی معلمان ایرانی و مربیان کانون و مدرسان کانون زبان ایران تبریک می‌گوید و برا ی آنان، سلامت و موفقیت آرزو می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =