کد خبر: 304913
تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۷
بازدید 249
دومین مهرواره منطقه‌ای ادبی طنز خلیج فارس سه برگزیده کرمانی داشت

سه عضو نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان در دومین مهرواره منطقه‌ای طنز خلیج فارس برگزیده شدند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان کرمان، مریم منصوری عضو نوجوان مرکز فرهنگی‌هنری کانون زرند با داستان «ماسک کرمونی»، یاسمن امینی با شعر «بوی او» و مهلا خدابخش با شعر «نرخ طلا» هر دو از مرکز فرهنگی‌هنری کانون شهربابک در دومین مهرواره منطقه‌ای طنز خلیج‌فارس که به همت آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان برگزار شده است برگزیده شدند.

بنابر این خبر، هدف از برگزاری این مهرواره آشنایی کودکان و نوجوانان با گونه ادبی طنز، ایجاد شادابی و نشاط در کارگاه‌ها و انجمن‌های ادبی، پرورش تفکر انتقادی و توجه به دنیای پیرامون بوده است.

همچنین، در این مهرواره ادبی ۱۶۲ اثر از کودکان، نوجوانان و اعضای ارشد استان‌های یزد، خراسان جنوبی، کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان به دبیرخانه مهرواره ارسال شده است و از این میان سه برگزیده از استان کرمان با راهنمایی ریحانه یزدانی مربی ادبی مرکز فرهنگی‌هنری کانون زرند و زهرا میریان مربی ادبی مرکز فرهنگی هنری کانون شهربابک در میان ۲۷ برگزیده این مهرواره قرار گرفتند.

این در حالی است که، همزمان با آیین اختتامیه مجازی این مهرواره نشست‌های تخصصی با موضوع‌های «شگردهای طنز نویسی» با حضور حسین تولایی، «تاثیر طنزنویسی در شاد زیستن» با حضور راشد انصاری و «ایده‌های بی‌پایان طنز» با حضور احمد اکبرپور برای اعضا، مربیان و کارشناسان ادبی منطقه برگزار شد.

گفتنی است این مهرواره در دو بخش استانی و منطقه ای داوری شد و داوری استانی مهرواره  در بخش شعر را عبدالحمید انصاری‌نسب و داستان را طاهره مسافری برعهده داشتند. در سطح منطقه‌ای‌ هم در بخش داستان احمد اکبرپور و طاهره ایبد نویسندگان کودک و نوجوان و در بخش شعر حسین تولایی و راشد انصاری شاعران و طنزپردازان مطرح کشوری داوری آثار را انجام دادند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =