پنجمین نشست دبیرخانه بیست و سومین جشنواره بین المللی قصه گویی

پنجمین نشست مجازی دبیرخانه بیست و سومین جشنواره بین المللی قصه گویی روز دوشنبه ۱۴۰۰/۲/۲۰ برگزار شد. در این نشست بخش پادکست شیوه نامه برای اعضای انجمن با حضور میهمان برنامه علیرضا آقایی بررسی و ابزار مورد نیاز این بخش معرفی شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی پنجمین نشست مجازی  دبیرخانه بیست و سومین جشنواره بین المللی قصه گویی در فضای مجازی برگزارشد.

در این نشست  بخش پادکست شیوه نامه برای اعضای انجمن  با حضور میهمان برنامه علیرضا آقایی بررسی و ابزار مورد نیاز این بخش معرفی شد.

علیرضا آقایی در جمع اعضای انجمن گفت: پادکست قصه‌گویی یک فایل صوتی قصه‌گویی است که براساس شرایط و ضوابطی که در شیوه‌نامه به‌طور کامل توضیح داده شده است برگزار می‌شود. این بخش محدودیت سنی ندارد و بخش آزاد محسوب می‌شود؛ بنابراین مربیان کانون، افرادی که بیرون از کانون هستند، فعالان حوزه پادکست و تمام علاقه‌مندان امکان شرکت در این بخش را دارند و می‌توانند فایل‌های صوتی خود را از طریق بارگذاری در سایت جشنواره برای ما ارسال کنند.
مسئول کمیته پادکست جشنواره قصه‌گویی درباره ایده شکل‌گیری و اضافه شدن این بخش به جشنواره توضیح داد: اگر به جشنواره پانزدهم و شانزدهم قصه‌گویی برگردیم، قصه‌های صوتی در آن دوره‌ها پایه‌ریزی شد. دو دوره بخش قصه‌های صوتی را داشتیم و شیوه‌نامه‌اش را نوشتیم که قصه‌های فراوانی هم به دست ما رسید. اما تفاوت قصه‌های صوتی و پادکست در این است که پادکست قابلیت بارگذاری در فضای مجازی را دارد و خیلی از اپلیکیشن‌ها و سایت‌های مختلف می‌توانند این پادکست‌ها را منتشر و مخاطبان آن را دانلود کنند.
وی افزود: جالب است بدانید اصلا سایتی که مختص پادکست قصه‌گویی باشد و به‌اصطلاح یک مدیریت قوی و پیوسته آن را اداره و به‌روز کند نداریم. البته جسته و گریخته دوستانی کارهایی کرده‌اند، اما اگر کانون به سمتی برود که یک پایگاه صوتی برای قصه‌های شنیداری و پادکست داشته باشد، شاید یک زمانی به جایی رسیدیم و اپلیکیشنی هم برایش طراحی شد و علاقه‌مندان از طریق گوشی موبایل و تبلت توانستند این پادکست‌ها را بشنوند.

آقایی گفت: پادکست، بخش تازه‌ای برای جشنواره است و هر بخشی که تازه وارد می‌شود نیاز به چکش کاری دارد، کمی تجربه باید به آن افزود تا به مرور پخته شود. ما تلاش کردیم با مشورت اساتید در این زمینه و این بخش، شیوه‌نامه را تنظیم کنیم تا نواقص کمتر شود.
او در پایان ضمن پاسخ به سوالات اعضا اظهار امیدواری کرد کسانی که در زمینه قصه‌گویی فعالیت می‌کنند بتوانند در زمینه پادکست هم‌ کارهای زیبای‌شان را برای ما ارسال کنند و جشنواره بیست‌وسوم یک جشنواره بسیار عالی با پایانی بسیار خوشی باشد.
بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی به دلیل شیوع بیماری کرونا به صورت مجازی برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند برای مطالعه فراخوان و ثبت‌نام در آن به پایگاه جشنواره به نشانی www.kanoonfest.ir مراجعه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =