نشست  علمی نجومی «مریخ در برابر زمین» برگزار شد

به همت انجمن نجوم کانون البرز دومین نشست هفته جهانی نجوم، با حضور«درسا امیری» از اعضای فعال این  انجمن و با موضوع بررسی امکان زندگی در مریخ، برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون البرز، فرزانه ایرانپاک مسوول واحد و انجمن نجوم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز، هدف از برگزاری این نشست مجازی را گرامی‌داشت هفته جهانی نجوم و ارائه‌ی یک برنامه مناسب برای عید سعید فطر به منظور پر کردن اوقات فراغت خانواده‌های علاقه‌مند در شرایط بیماری فعلی و شیوع کرونا عنوان کرد.

درسا امیری، عضو فعال  و پژوهشگر نوجوان در این نشست  مجازی با ارسال  فیلم‌های مختلف در خصوص مریخ، مشخصات اصلی آن، تفاوت‌ها و شباهت‌های این سیاره با زمین، وجود آب جامد و فشار و اکسیژن کم هوا در در سطح مریخ و معرفی این سیاره به عنوان خانه‌ی دوم انسان‌ها، نکاتی را مطرح کرده و بحث آزادی در خصوص امکان زیست بر روی مریخ بین اعضا صورت گرفت.

پخش نماهنگ «سفر به مریخ» از سوی مسوول انجمن پایان بخش این نشست مجازی بود.

گفتنی است این نشست عصر روز پنج‌شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ از ساعت ۱۹ با حضورمدیرکل کانون البرز، مسوول و اعضای انجمن و جمعی از همکاران علاقه‌مند کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برگزار شد .

لازم به توضیح است که انجمن نجوم کانون البرز ویژه برنامه‌های دیگری را نیز برای علاقه‌ مندان به مناسبت هفته جهانی نجوم برگزار می‌کند که در مهم‌ترین آن‌ها ساعت ۲۰ الی ۲۱ روز یک‌شنبه ۲۶ اردیبهشت۱۴۰۰،خسرو جعفری زاده، منجم، مدرس، عکاس نجومی و مدیر باشگاه نجوم تهران با موضوع «رصد زیبایی‌های آسمان شب با چشم غیر مسلح»، میزبان علاقه‌مندان خواهد بود و تمامی دوست‌ داران علم ستاره‌شناسی و رصد می‌توانند از طریق پیوند  alborz.kpf.ir/live   در این نشست مجازی حضور پیدا کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =