نشست توجیهی آموزشی پیرامون" قصه گوی برتر" در کانون کهگیلویه و بویراحمد  برگزار شد

انجمن قصه‌گویی نوجوان کانون کهگیلویه و بویراحمد با دعوت از «وحید خسروی»، قصه گوی برگزیده بین المللی، مدرس قصه‌گویی و مسئول بخش قصه‌‍گوی برتر بیست و سومین جشنواره بین المللی، نشست توجیهی آموزشی پیرامون " قصه گوی برتر" را برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون کهگیلویه و بویراحمد ، وحید خسروی مدرس قصه‌گویی و مسئول بخش قصه‌گوی برتر جشنواره بیست و سوم قصه گویی در این نشست که ظهر روزچهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ با حضور مربیان و علاقمندان به قصه گویی به صورت مجازی برگزار شد مربیان کانون را قصه گویانی قوی و توانمند دانست که در هر شرایطی توانایی اجرای قصه گویی خود را به اثبات رسانده اند.

وی ضمن تشریح کامل بخش قصه‌گوی برتر به عنوان بخش جدید جشنواره بین المللی گفت: در این بخش از جشنواره بر اساس شیوه نامه در مرحله اول، در سه رده سنی، کودک نوجوان و بزرگسال قصه‌های منتخب در اختیار هنرمندان قصه گوی واجد شرایط قرار می گیرد و در نهایت ۵ قصه گو به مرحله ی نهایی راه پیدا خواهند کرد.

مسئول بخش قصه گوی برتر جشنواره بیست و سوم افزود: رقابت در مرحله نهایی شامل دو بخش اجرای قصه و اجرای کارگاه خواهد بود که قصه گویان به اجرای یک قصه از متون پیشنهادی دبیر خانه و یک قصه  نیز بر اساس موضوع پیشنهادی به صورت بداهه اجرا خواهند کرد و در بخش اجرای کارگاه نیز بر اساس مقالات، کتاب‌ها و تجربیات خود به برگزاری کارگاه می پردازد.

وی این مرحله را تنها رقابت اصلی قصه‌گویی ندانست و بیان کرد: این مرحله به عنوان یک کارگاه قصه‌گویی محسوب می‌شود، زیرا کسی که به این مرحله راه پیدا می‌کند لازم است به قدری تجربه داشته باشد که بتواند کارگاه تشکیل دهد.

وحید خسروی در ادامه به سوالات و ابهامات مربیان در رابطه با این بخش جدید از جشنواره پاسخ داد و گفت: این بخش یعنی قصه‌گوی برتر در سال جدید به جشنواره اضافه شده و تمام بخش‌های جشنواره سبک و سیاق سال‌های قبل را دارد و مربی می‌تواند در بخش‌های مختلف هم‌چون ملی، بین‌المللی، ۹۰ثانیه‌ای و پادکست شرکت کند.

وی ، درک قصه‌گو از یک قصه را بسیار مهم عنوان کرد و بیان داشت، یک قصه‌گو باید از محتوای قصه درک کاملی داشته باشد.

‏ایشان در بخش دیگر از صحبت‌های خود به گام سوم اشاره کرد و گفت: در این مرحله که انتخاب قصه‌گوی برتر است، علاوه بر آرای داوران، آرای مردمی نیز بسیار مهم می‌باشد که در این مرحله قصه‌گوی برتر شناخته و مبلغ ۳۰ میلیون تومان به وی اهداء خواهد شد.

مسئول کمیته قصه‌گوی برتر جشنواره، داوری و قضاوت کسی که بارها قصه‌گویی کرده را با کسی که اولین بار است در جشنواره شرکت می‌کند نادرست خواند و اضافه کرد هر کسی در جایگاه خود باید داوری و قضاوت شود.

‏وی در رابطه با کسب امتیاز این بخش بیان داشت، حتی اگر شخصی یک دوره هم برگزیده شده باشد می‌تواند در این بخش امتیاز کسب کند.

خسروی در پایان یکی از محسنات بخش قصه‌گوی برتر را شناخت قصه‌گوهای متبحر و حرفه‌ای خواند و گفت: برای ما مربیان که عاشق قصه‌گویی هستیم شناخت این‌اشخاص بسیار مهم است.

‏گفتنی است در پایان پرسش و پاسخ میان مسئول کمیته قصه‌گوی برتر جشنواره و مربیان در انجام پذیرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =