گزارش عملکرد یکساله فعالیت ها و اقدامات کانون پرورش فکری استان اصفهان

سید محمد قلمکاریان مدیر کل کانون پرورش فکری استان اصفهان به مناسبت روز روابط عمومی و اطلاع رسانی، گزارش کاملی از عملکرد یکساله این نهاد فرهنگی هنری ارائه کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان اصفهان، سیدمحمدقلمکاریان هدف  از ایجاد کانون را رشد و پرورش توان فکری، شکوفایی استعداد، خلاقیت و غنا بخشیدن به اوقات فراغت، تحقق ارزش های دینی و هنجارهای اسلامی و انقلابی کودکان و نوجوانان دانست و گفت: ۵۶ مرکز فرهنگی هنری ثابت، ٣ مرکز سیار و ٢ مرکز پستی استان اصفهان با ارائه فعالیت های عمومی و تخصصی در ۵ بخش فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و دینی مشغول فعالیت است.

کارگاههای و برنامه های مجازی

وی افزود: برگزاری ٢٩٣ کارگاه تخصصی فرهنگی، هنری و ادبی، ٨٧٣٧ عضو مجازی، ۳۷۲۳۳ ساعت آموزشی و ٧٠٠ نشست برخط که بیانگر تلاش بی وقفه کارکنان هریک از بخش های این مجموعه فرهنگی هنری و درجهت تحقق اهداف پیش بینی شده کانون استان اصفهان در دوران شیوع بیماری کرونا از ابتدا تا به امروز است.

مدیر کل کانون استان اصفهان ضمن تاکید بر برنامه ریزی و برگزاری آموزش های دینی و قرآنی ویژه کودکان و نوجوانان گفت: پیش بینی کارگاههای برخط (مجازی) با رویکرد دینی و قرآنی در دستور کار مربیان قرار گرفته است.

وی بااشاره به برگزاری دوره های های پژوهش و مقاله نویسی افزود: آموزش خبرنگاری به صورت رایگان ویژه نوجوان فراگیر و عادی مراکز کانون برگزار شدو پس از اتمام دوره تکمیلی خبرنگاری، نوجوان متعهد و آموزش دیده در انعکاس اخبار مربوط به مراکز کانون پرورش فکری یاری گر ما خواهند بود.


اقدامات فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و دینی در مناسبت ها

مدیر کل کانون استان اصفهان با اشاره به چهار هزار محتوای آموزشی در زمینه های فرهنگی، هنری و ادبی، ١٨٠ ویژه برنامه به مناسبت هفته کتاب، ١۵٠ ویژه برنامه دهه ولایت، ٢٢٠ ویژه برنامه هفته ملی کودک و  ۴٢٠ ویژه برنامه دهه فجر افزود: افتتاح مرکز تخصصی علوم بیانگر اوج فعالیت خالصانه و شبانه روزی کارکنان کانون استان اصفهان بود.


وی با بیان ویژه برنامه های کانون استان اصفهان به منظور ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت گفت: روایت گری دلاوری های رزمندگان اسلام در قالب قصه گویی و شعر خوانی، برگزاری مهرواره بین المللی نقاشی اربعین، فراخوان هشت سال دلداگی و ترنم حماسه در راستای اهمیت و توسعه فرهنگ عاشورایی و برگزاری ویژه برنامه «دوستی های بی پایان» به مناسبت اولین سالگرد شهادت سردار دلها از اهم فعالیت های انجام شده در مراکز کانون استان اصفهان است.

نمایشگاه ها و تفاهم نامه ها

سیدمحمد قلمکاریان افزود: برگزاری نمایشگاهی از آثار اعضا کودک و نوجوان با موضوع ایثار وشهادت، برپایی نمایشگاه نقاشی با موضوع سردار دلها در قالب هنرهای تجسمی،نمایشگاه مجازی نقش ها و نگاره ها، نمایشگاه دستاوردهای مربیان و اعضای کانون، نمایشگاه معرفی کتاب هایی با موضوع دفاع مقدس و شخصیت های فاخر دوران جنگ تحمیلی، رونمایی از ٢٠عنوان کتاب کودک و نوجوان و مسابقه هایکو کتاب( نوشتن اسم کتاب های دفاع مقدس و ساختن جمله زیبا) از دیگر اقدامات انجام شده کارگروه کودک و نوجوان است.


وی هدف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان را درراستای ارائه خدمات فرهنگی‌، هنری، ادبی، دینی و علمی به شش گروه هدف عنوان کرد و گفت: با ٣٠ اداره و سازمان استان تفاهم نامه همکاری امضا و فعالیت های مشترکی به مناسبت های مختلف با این نهاد ها و سازمان ها برگزار شده است.

برگزیدگان و افتخارات

قلمکاریان هم چنین به تشریح نقش کانون پرورش فکری در حوزه فرهنگی، هنری، ادبی و علمی برای استعدادیابی پرداخت و گفت: با تلاش های انجام شده توسط مربیان کانون در سراسر مراکز کانون استان در سال گذشته بیش از ٧٠ عضو کانون پرورش فکری موفق به کسب رتبه های برتر در مهرواره ها، جشنواره های کشوری و بین المللی شده اند.


مهرواره ها، جشنواره ها و فراخوان ها


وی از استقبال کودکان و نوجوانان از مهرواره ها و فراخوان های برگزار شده استان اصفهان در سال گذشته خبر داد و افزود: مهرواره هایی تحت عنوان نمایش خانه کوچ، هنرهای تجسمی نقش ها و نگاره ها، سرود سرایش، ستاره های بی نشان، در مسیر آینده (آشنایی با مشاغل)، طنز خنده باران(ویژه شب یلدا) و نقل سپیده خنده برگزار شد و فراخوان نامه ات به دستم رسید، هشت سال دلدادگی و نیایش از جمله فراخوان های برگزار شده سال ۹۹ کانون اصفهان است.

مدیر کل کانون استان اصفهان ضمن معرفی جشنواره شادآبی به منظور ارتقای سطح آگاهی کودکان و نوجوانان در خصوص ارزش و اهمیت آب  گفت: از بین ۴٠۰٠ هزار اثر نقاشی و ۴٩٠ فیلم کوتاه(ویدئو کلیپ) ارسالی مربیان و اعضای کانون استان اصفهان به دبیرخانه این جشنواره، در بخش نقاشی ١٢ اثر به عنوان رتبه برتر، در بخش فیلم کوتاه ١٠ اثر و ٢ اثر در قالب ویدئوکلیپ رتبه های اول تا سوم راکسب کردند. 

قلمکاریان با اشاره به شاخص های ارزیابی و عملکرد مثبت کانون استان اصفهان در سطح کشور گفت: این موفقیت مرهون تلاش و زحمات کارکنان و مربیان کانون در سال گذشته با وجود مشکلاتی از جمله بیماری کرونا قابل قدردانی است و امیدوارم امسال با عزم جدی در کنار کودکان و نوجوانان اوقات خوشی را برای آنان رقم بزنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =