مراکز کانون خط مقدم مقابله با تهاجم فرهنگی

کانون پرورش فکری خط مقدم مقابله با تهاجم فرهنگی است و نقش سازنده‌ای در تعمیق باورهای دینی و گرایش کودکان و نوجوانان به عفاف و حجاب دارد.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، فرهنگ‌سازی و انتقال آموزه‌های دینی و اسلامی به مخاطبان، از اولویت‌های کانون پرورش فکری کودکان به‌شمارمی‌رود و نگاهی گذرا به عملکرد این مجموعه‌ی فرهنگی و ارتقای جایگاه آن در رتبه‌بندی دستگاه‌های اجرایی استان نیز بیان‌گر رویکرد دینی فعالیت‌های این نهاد، به‌ویژه در حوزه عفاف و حجاب محسوب‌می‌شود.

در همین راستا، اداره‌کل این مجموعه‌ی فرهنگی در رشت، میزبان مسئول بازرسی ستاد صیانت وزارت کشور و ناظران استانی حوزه عفاف و حجاب شد و میهمانان ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این اداره‌کل، به تمجید از عملکرد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان گیلان پرداختند.

مسئول بازرسی ستاد صیانت وزارت کشور در حاشیه این بازدید و طی نشست با مدیرکل و دبیر عفاف و حجاب کانون پرورش فکری به نقش دست‌اندرکاران آن در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در میان کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها اشاره و این مجموعه را خط‌مقدم فرهنگ‌سازی و مقابله با تهاجم فرهنگی دانست.

غلامعلی فرمانی در همین‌حال، از بسترسازی و عملکرد مناسب کانون، به ویژه‌ در روزهای همه‌گیری ویروس کرونا به نیکی یادکرد و نقش‌آفرینی مربیان آن در بسترفضای مجازی را قابل‌تقدیر خواند.

مدیرکل کانون استان گیلان نیز طی این نشست، به تشریح گستره‌ی فعالیت‌ها و تنوع آموزش‌های غیرمستقیم و  خلاقانه کانون پرورش فکری پرداخت و فرهنگ‌سازی درمیان ‌مخاطبان و ایجادپیوندهای موثر با خانواده‌ها را گامی در جهت دست‌یابی به این هدف ‌عنوان‌کرد.

وی در همین‌زمینه افزود: همراه‌سازی والدین، حلقه‌ی مفقوده‌ای است که می‌تواند در انتقال هرچه‌بهتر آموزه‌ها به آینده‌سازان و اثربخشی فعالیت‌ها در محیط خانواده نقش‌ داشته‌باشد.

 برگزاری ویژه‌برنامه، مهرواره و جشنواره‌های مختلف از سوی کانون، حضور گسترده مربیان و اعضای آن در شبکه‌های مجازی و برگزاری کارگاه‌های برخط ‌تخصصی و عمومی در روزهای کرونایی، ازدیگر محورهای سخنان اسفندیارضیائی بود و وی با اشاره به رسالت کانون در پیش‌گیری از گسست‌های فرهنگی و آموزشی گفت: فعالیت‌های دینی و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در رأس این برنامه‌ها قراردارد.

او هم‌چنین، همراهی هدف‌مند کانون پرورش فکری و کانون زبان استان گیلان درجهت تقویت باورهای دینی مخاطبان را یادآورشد و گفت: فراهم‌سازی امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری و قدردانی از کودکان و نوجوانان محجبه و  باورمند، ازحرکت‌های سازنده این مجموعه برای تشویق آینده‌سازان و حرکت مسیر نهادینه‌سازی فرهنگ عفاف و حجاب است.

دبیر عفاف و حجاب کانون گیلان نیز از فعالیت‌های فرهنگی این مجموعه و فرصت‌سازی برای ترغیب و همراه‌سازی هرچه‌بیش‌تر کودکان و نوجوان با فعالیت‌های دینی سخن‌به‌میان‌آورد و برنامه‌ریزی و اجرای ویژه‌برنامه‌های مختلف را از جمله این حرکت‌ها عنوان‌کرد.

اکرم‌السّادت‌حسینی ضمن تشریح طرح‌سپاس کانون که در راستای تجلیل از خانواده معظم شهیدا، ایثارگران و آزادگان سرافراز ایران اسلامی صورت‌می‌گیرد، گفت: فراگیری درس ایثار و اخلاق، از سوی کودکان و نوجوانان  وخاطرنشان‌کردن نگاه ویژه به فرایض‌دینی و اولویت‌قرارگرفتن مقوله عفاف و حجاب از سوی این بزرگواران،  ازاهداف  برنامه‌ریزان و مجریان این طرح به‌شمارمی‌رود.

کارشناس‌مسئول امور فرهنگی کانون گیلان  هم‌چنین، دعوت از روحانیان معزر، برگزاری اردوهای فرهنگی، گرامی‌داشت مناسبت‌های دینی و ملی و برپایی نشست‌های تخصصی با رویکرد دینی را دیگر برنامه‌های برنامه‌های کانون گیلان برشمرد و استمرار در این مسیر را یک اولویت دانست.

یادآورمی‌شود، این بازدید صبح‌ روز پنج‌شنبه، ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ صورت‌گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =