کودکان و نوجوانان مراکز کانون استان همدان از موزه جنگ خرمشهر به صورت مجازی بازدید کردند

به مناسبت فرارسیدن سالروز آزادسازی خرمشهر قهرمان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان با همکاری مرکز فرهنگی هنری شماره ۲ خرمشهر اقدام به برگزاری بازدید از موزه جنگ خرمشهر کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر، کانون این استان طی ارتباطی با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان درخواست بازدید اعضای کانون را از موزه جنگ خرمشهر کرد.
در ابتدای این برنامه که با نام «حماسه و پیروزی» برگزار شد معصومه ابراهیمی‌هژیر، معاون فرهنگی کانون استان همدان و فرزند سردار سرافراز شهید ستار ابراهیمی‌هژیر، ضمن تبریک فرارسیدن سالروز آزادسازی خرمشهر از مدیرکل و معاون فرهنگی استان خوزستان به واسطه‌ی قبول پیشنهاد استان همدان جهت بازدید از موزه جنگ خرمشهر تشکر کرد.
ابراهیمی‌هژیر در ادامه،‏ خلاصه‌ای از کتاب «دختر شینا» نوشته بهناز ضرابی‌زاده مدیر کل کانون استان همدان و نویسنده کتاب‌های دفاع مقدس بیان کرد.
در ادامه حاضران درلایو زنده، از موزه جنگ خرمشهر که توسط حقی، جانباز جنگ تحمیلی روایت می‌شد، بازدید کردند.
حقی در خلال توضیح تصاویر، خاطراتی را از آن روزها که خود نیز رزمنده و شاهد رشادت‌های رزمندگان غیور اسلام بود را بیان کرد.
لازم به ذکر است موزه جنگ خرمشهر، نخستین و پربازدیدترین موزه دفاع مقدس در کشور است که میراث گران‌بهای هشت سال جنگ تحمیلی را در سه گالری مختلف (خرمشهر پیش از جنگ، خرمشهر در جنگ و خرمشهر پس از جنگ) در معرض بازدید عموم قرار دارد.
این موزه از اصابت نخستین خمپاره به شهر تا تصاویر خاطره‌انگیز لحظه‌های آزادی خرمشهر و آثار ارزشمند و فراوانی را از اشغال این شهر در درون خود جای دارد.
گفتنی است این بازدید با استقبال خوب کارشناسان مربیان و اعضای کانون استان همدان روبرو شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =