فعالیت‌های کانون با رویکرد امر به معروف و نهی از منکر اجرا می‌شود

جلسه امر به معروف و نهی از منکر، ستاد اقامه نماز و عفاف و حجاب اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس با حضور اعضای این کارگروه‌ها و با هدف پیش‌بینی برنامه‌های یک ساله کانون استان در این سه حوزه برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون فارس، سعیدرضا کامرانی، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس ضمن تبریک سال‌روز آزادسازی خرمشهر و گرامیداشت روز دزفول، یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس را زنده و از ایثار و فداکاری‌های آنان سخن گفت. به گفته‌ی رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر کانون فارس، زیر بار ظلم نرفتن و آزادگی از مصادیق بارز امر به معروف و نهی از منکر است که تلاش می‌شود در فعالیت‌ها به کودکان و نوجوانان یادآوری شود، هر چند همه‌ی فعالیت‌های کانون با رویکرد امر به معروف و نهی از منکر اجرا می‌شود.

کامرانی همچنین با تاکید بر نهی از منکرات جزئی و امر به معروفات، این دو فریضه را لازمه زنده بودن جامعه و پیش‌رفت آن دانست و اهمیتش را در بین کودک و نوجوان متذکر شد.

منصور امینی، معاون اداری مالی کانون فارس نیز با برشمردن فعالیت‌ها و موفقیت‌های کانون فارس در حوزه برپایی نماز و سایر امور مربوط به آن، بر ساماندهی فعالیت‌ها و برنامه‌ها در جهت فرهنگ‌سازی نماز و بسط و گسترش این فریضه‌ی دینی در بین کودکان و نوجوانان در بستر فضای مجازی تأکید کرد.

چگونگی فعالیت در محورهای: راهبردی‌های مدیریتی – تمهیدی، آموزشی و پژوهشی- فرهنگی و تبلیغی و ابتکاری استانی از جمله مواردی بود که دبیر ستاد اقامه نماز کانون فارس به آن اشاره کرد.

فعالیت‌های استانی شوراهای اقامه نماز، به دنبال انعقاد تفاهم‌نامه‌ی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان کشور با ستاد اقامه‌ی نماز، هر ساله در استان‌ها انجام می‌شود.

سمیه آورند، دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر کانون فارس نیز به برگزاری و اعلام فراخوان مسابقه «فریضه سبز» اشاره کرد و گفت: در این فراخوان از همه‌ی فعالان حوزه کودک و نوجوان، مربیان و معلمان، روحانیون و مبلغان دینی دعوت شده  تا با موضوعاتی همچون:  مطالبه‌گری و بی‌تفاوت نبودن مردم نسبت به عملکرد مسوولان، مسوولیت‌پذیری اجتماعی نسبت به معروفات و منکرات در سطح جامعه، معرفی آثار و نتایج ارزشمند امر به معروف و نهی از منکر در بین کودکان و نوجوانان، راه‌کارهای امر به معروف و نهی از منکر برای ساختن دنیایی زیباتر و ...  به خلق داستان بپردازند.

این جلسه با صحبت‌های امام جماعت کانون فارس و سایر اعضای کارگروه‌ها ادامه و پایان یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =