کد خبر: 305369
تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
بازدید 499
تور اهدای کتاب در رفسنجان اجرا می‌شود

اولین تور اهدای کتاب به بچه‌های مناطق کم‌برخوردار رفسنجان با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان برگزار می‌شود.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان کرمان، سه هزار جلد کتاب از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به مدت چهار روز از  ۹ تا ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ به بچه‌های مناطق محروم از کتاب و کتابخانه مناسب رفسنجان اهدا می‌شود.

بنابر این خبر، طرح اهدای کتاب از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رفسنجان به دبیرخانه «پایتخت کتاب ایران؛ رفسنجان» ارایه شد و تفاهم‌نامه‌ای به مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال برای خرید و  اهدای کتاب، با حمایت مالی و مشارکت فرمانداری، دفتر نمایندگی مجلس شورای اسلامی، سازمان ارشاد و تبلیغات اسلامی، مجتمع مس سرچشمه، شهرداری و شورای شهر رفسنجان امضا شد.

این در حالی است که، مرکز فرهنگی‌هنری سیار شهری شهر کرمان در این تور چهار روزه مسئولیت اهدای بسته‌های کتاب در چهار سطح کودک، نوجوان، ویژه کتاب‌خانه مدارس و کتاب‌خانه مساجد را به بچه‌های حدود ۱۰ روستا در مناطق رفسنجان، کشکوئیه و نوق برعهده دارد.

بر همین اساس، «یک کتاب، یک نمایش» طرح دیگری از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رفسنجان برای شهر پایتخت کتاب بوده است که به عنوان طرح خلاقانه تصویب شده و در حال آماده‌سازی است و به زودی اجرا خواهد شد.

شهر رفسنجان به عنوان نامزد شهر پایتخت کتاب ایران در سال جاری برنامه‌هایی چون برگزاری نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نوجوان، اجرای دو تله‌تئاتر، مسابقات کتاب‌خوانی، تور اهدای کتاب، جشنواره روزنامه دیواری و جشنواره قصه‌گویی را برگزار می‌کند و چهارمین بار است که در رویداد انتخاب پایتخت کتاب ایران مشارکت می‌کند و در سال گذشته از بین ۱۷۳ شهر، در جمع پنج شهر نهایی به عنوان شهر خلاق کشور در ترویج کتاب‌خوانی انتخاب و معرفی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =