کد خبر: 305599
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶
بازدید 1808
نتایج فراخوان استانی مسابقه« کاردستی با چوب بستنی» اعلام شد

فراخوان استانی « کاردستی با چوب بستنی » که به همت انجمن محیط زیست کانون پرورش فکری گلستان و با همکاری اداره کل مناطبع طبیعی و آبخیزداری استان برگزار شده بود، برگزیدگان خود را شناخت.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، آیین پایانی مسابقه« کاردستی با چوب بستنی»  روز سه شنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۰، با حضور مدیرکل، کارشناسان، جمعی از اعضای کانون و علاقه‌مندان به صورت حضوری و مجازی برگزار شد.

محبوبه رجب‌نسب در ابتدای برنامه گفت: هدف از برگزاری این مسابقه ترویج فرهنگ خلاقیت و نوآوری در خانه، روش‌های خلاقانه استفاده از دورریختنی‌ها برای حفظ زمین، بازگشت زباله به چرخه مصرف و تعریف کاربردی آن، تغییر نگاه نسبت به مواد دور ریختنی و استفاده بهینه از این مواد، زمینه‌سازی ایجاد اوقات فراغت در منزل، شور و نشاط اجتماعی، علمی و ایجاد تفکر خلاق در مردم بوده است که در پایان آن تعداد ۲۰۵۰ اثر از کودکان و نوجوانان دریافت شد.

وی با اشاره به اینکه می‌توان به زباله به‌عنوان یک مواد غیر دورریختنی نگاه کرد، اظهار داشت: اعضای کانون با کمک مربیان خلاق و با دانش خود می‌آموزند که بسیاری از زباله ها قابل بازیافت و استفاده مجدد هستند.

رجب نسب با بیان اینکه برای داشتن زمین پاک باید گام‌های موثری برداشت تصریح کرد: اعضای کانون در کارگاه‌‎های خلاقانه مرکز با راهنمایی مربیان خود از وسایل دورریختنی و زباله‌هایی همچون مقوا، پلاستیک، ظروف پلاستیکی یا فلزی یکبار مصرف، درب های قوطی و ... کاردستی های زیبایی درست می‌کنند که حتی برخی از این آثار خلاقانه قابلیت استفاده نیز دارند، آنها با انجام اینکار به سلامت و حفظ محیط زیست و کاهش تولید زباله نیز کمک می کنند.

در ادامه این برنامه آزاده کریمی، کارشناسی ارشد طراحی محیط زیست دانشگاه منابع طبیعی گرگان به بیان مسائلی مانند آلودگی خاک و محیط زیستی، تولید زباله و دفع غیر اصولی ۷۰ درصد آن، اینکه تنها ۲۰ الی ۳۰ درصد از زباله‌های تولیدی بازیافت می‌شوند، انواع روش‌های دفع زباله و ... پرداخت.

شعرخوانی صدیقه مسلمی پور و داستان خوانی یاسمین واحدی از اعضای نوجوان کانون گرگان، پخش کلیپ و اعلام اسامی برگزیدگان از دیگر برنامه‌هایی بود که در آیین اختتامیه مسابقه« کاردستی با چوب بستنی» اعلام شد.

گفتنی است داوری این مسابقه به‌عهده ربابه کلاتی، مطهره کریمی و لیلا مهشاد بوده است.

در پایان از دو عضو نوجوان حاضر در این برنامه به‌صورت نمادین تقدیر شد.

اسامی برگزیدگان فراخوان استانی مسابقه« کاردستی با چوب بستنی»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =