انتشار ششمین اثر تصویرگری مربی کانون شاهرود

کتاب «مترسک‌ها پرواز می‌کنند» با تصویرگری فاطمه قربانی مربی هنری مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون شاهرود منتشر شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، ششمین اثر تصویرگری فاطمه قربانی مربی کارگاه هنری مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شاهرود با داستان «مترسک‌ها پرواز می‌کنند» منتشر شد.

قربانی اظهار داشت: نویسنده این مجموعه داستانی ۵۲ صفحه‌ای، محمد حسین‌تبار مرزبالی و این اثر از سوی انتشارات آوای چلچله شاهرود در یک‌هزار نسخه، چاپ شده و تکنیک آثار کتاب نیز به سبک دودلینگ(خط و بافت) و تصویرسازی این‌مجموعه در ۲۸ فریم تهیه شده‌است.

وی یادآور شد: دودلینگ، هنری سرگرم‌کننده و در واقع نوعی طراحی است که در آن تصویرگر تلاش می‌کند افکار خود و آنچه ذهن شلوغش را به‌هم ریخته در طرح‌هایی درهم و برهم به تصویر درآورد و به بیانی دیگر، بازتاب از ناخودآگاه انسانی در قالب حرکات قلم به‌صورت تصاویری نیمه‌انتزاعی و یا انتزاع محض بر گرفته از گرفتن عوارض ظاهری و جزئیات خاص است.

قربانی در ادامه افزود: تصویرگر در این سبک از طراحی، تمرکز اصلی را بر پیاده‌کردن افکار و احساسات خودش دارد و تصویرها بیش‌تر شامل صفحاتی شلوغ هستند و بیننده را میخکوب می‌کنند و از جزئیات ریز و درشتی تشکیل می‌شوند و گاهی هم به شکل انتزاعی هستند.

مربی هنری کانون شاهرود تصریح کرد: این هنر به یک سرگرمی‌ کودکانه می‌ماند که با طرح آنچه در ذهن تصویرگر است محیطی سرگرم‌کننده به‌وجود می‌آورد که گاه با نقاشی‌های کودکان قابل مقایسه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =