برگزیدگان مهرواره‌ی «روزهای قرنطینه» کانون سمنان معرفی شدند

برگزیدگان مهرواره‌ی استانی «روزهای قرنطینه» از سوی دبیرخانه‌ی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان معرفی شدند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، فروهر معدنی معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان از پایان داوری آثار و معرفی برگزیدگان نهایی و شایسته تقدیر نخستین مهرواره‌ی فرهنگی، هنری و ادبی «روزهای قرنطینه» با رویکرد کنترل چاقی و اضافه‌وزن در مخاطبان کودک و نوجوان، خبر داد و گفت: تعداد ۱۳۸ اثر به تفکیک ۲۵ اثر در بخش نقاشی، ۵۷ اثر در بخش عکاسی، ۳۸ اثر در بخش ساخت کلیپ و ۱۸ اثر در بخش ادبی به دبیرخانه‌ی استانی مهرواره فرستاده شد که پس از داوری، تعداد ۱۳ اثر برگزیده نهایی و تعداد ۸ اثر نیز شایسته تقدیر شناخته شد.

وی در ادامه افزود: این مهرواره با مشارکت کمیته توسعه ورزش و فعالیت بدنی کودکان هیئت همگانی استان سمنان به‌منظور ایجاد پویایی، تحرک، نشاط و جلوگیری از چاقی و اضافه‌وزن در سه بخش فرهنگی، هنری و ادبی ویژه اعضای نوخوان۷+، نونهال۹+، نونگاه۱۲+ و نوجوان۱۵+(تا ۱۸ سال) با رویکرد آگاه‌سازی کودکان و نوجوانان از عوارض چاقی و کم‌تحرکی، توجه به سلامت جسمی کودکان و نوجوانان، پیشگیری  از بروز چاقی در کودکان و نوجوانان، کشف استعدادهای اعضا و ایجاد بستر مناسب برای خلق اثر، تولید محتوای مناسب در فضای مجازی، ایجاد نشاط و شادابی و امید آفرینی در اعضا، پرورش خلاقیت کانون پرورش فکری برگزار شد.

معدنی اظهار داشت: شیوع ویروس کرونا و توصیه کارشناسان حوزه‌ی بهداشت و درمان به کاهش حضور در فضاهای عمومی و پرهیز از رفت و آمد در مکان‌های پرازدحام، موجب شد تا خانواده‌ها تمایل کم‌تری به حضور فرزندان‌شان در خارج از منزل به‌منظور انجام فعالیت‌های آموزشی، فرهنگی، ورزشی و.... داشته باشند و این موضوع باعث شد تا کودکان و نوجوانان به‌جای حضور در فضاهای آموزشی، فرهنگی و ورزشی، بیش‌تر وقت‌شان را در خانه به تماشای تلویزیون و یا گشتن در فضاهای مجازی بگذرانند و به‌جای فعالیت‌های بدنی، جست‌وخیز و تحرک، تمام طول شبانه‌روز را در یک فضای محدود سپری کنند.

وی یادآور شد: آموزش‌های مجازی نیز با توجه به شرایط خاص به‌وجود آمده مزید علت کم‌تحرکی آنان شده و همین مسأله در طول نزدیک به یک‌سال گذشته باعث کم‌شدن فعالیت‌های بدنی کودکان و نوجوانان و به تبع آن اضافه‌وزن و چاقی آنان شده است.

معاون فرهنگی کانون استان سمنان تصریح کرد: از سوی هیئت داوران اثر ارمیا حسینی، زهرا احسان‌جو، مهدا صدیقی اعضای مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون شاهرود به‌عنوان برگزیده نهایی بخش نقاشی و اثر نازنین‌زهرا ملکیان و ماندانا بیاری اعضای مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون شاهرود و اثر مهرآفرین مقیمی عضو مرکز فرهنگی‌هنری کانون بسطام، به‌عنوان شایسته‌ی تقدیر این بخش معرفی شد.

هیئت داوران مهرواره در بخش عکاسی، اثر یاسین صباغیان عضو کانون فرهنگی کمیته امداد،  محمد عامریان و غزل احمدی اعضای کمیته توسعه ورزش را برگزیده و اثر ایلیا غنایی عضو کانون فرهنگی کمیته امداد را شایسته تقدیر شناخت.

در بخش شعرسرایی اثر شیدا جلالوند و پانیذ پاکزادیان اعضای مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون سمنان و در بخش خاطره‌نویسی اثر سها علایی عضو مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون سمنان به‌عنوان برگزیده و اثر الینا خسروی عضو مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون دامغان، شایسته‌ی تقدیر انتخاب شد.

هیئت داوران در بخش فرهنگی اثر هدیه اسماعیلی عضو مجتمع فرهنگی‌هنری کانون سمنان، محمدرضا فتحی عضو مرکز فرهنگی‌هنری کانون میامی، متین نجفی‌نسب و مهدی نجفی‌نسب اعضای کمیته توسعه ورزش را برگزیده نهایی، معرفی کرد و اثر نازنین زهرا همتی و امیرحسن همتی عضو مرکز فرهنگی‌هنری کانون مهدی‌شهر و مجید سنگسری عضو کمیته توسعه ورزش را شایسته‌ی تقدیر دانست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =