بازدید مجازی و معرفی گونه‌های جانوری و گیاهی در انجمن محیط زیست

انجمن محیط زیست استان بوشهر بمناسبت گرامی‌داشت هفته محیط زیست روزهای شنبه و یکشنبه  ۲۲ و ۲۳ خرداد ماه ساعت ۱۱نشست خود را برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان بوشهر، انجمن محیط زیست استان بوشهر بمناسبت گرامی‌داشت هفته محیط زیست با هدف آموزش و ترویج فرهنگ دوستی با طبیعت و حفاظت از منابع طبیعی  و محیط زیست بین کودکان و نوجوانان هفتمین و هشتمین نشست تخصصی انجمن با محوریت بازدید از موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی  و  معرفی گونه های گیاهی و جانوری را  پیش بینی وبرنامه ریزی نمود و با توجه به محدودیتهای کرونایی و رعایت پروتکل های بهداشتی  اقدام به برگزاری آن بصورت مجازی در فضای اسکای روم نمود.

هفتمین نشست تخصصی مجازی انجمن محیط زیست در روز شنبه ۲۲ خرداد ماه ساعت ۱۰ با همکاری اداره کل محیط زیست بصورت بازدید مجازی از موزه منابع طبیعی و تنوع زیستی برگزار شد.

در این بازدید مجازی، زهرا رضایی طرحانی کارشناس آموزش محیط زیست، انواع گونه ها در استان بوشهر از جمله مجموعه‌ای مختلف از جانوران شامل پستانداران ،خزندگان،پرندگان،جانوران دریایی، جانوران کوهستانی ،حلزونها، پروانه ها و سنجاقک و گونه‌های  گیاهی، سنگ‌ها و فسیل‌ها که در موزه بود را معرفی نمودند.

هشتمین نشست تخصصی انجمن با موضوع معرفی گونه‌های گیاهی و جانوری با حضور زینب رزمجو مربی‌مسئول مرکز شبانکاره و فاطمه کازرونی مربی مسئول مرکز نخل تقی برگزار گردید.

در این نشست زینب رزمجو به معرفی گونه های جانوری پرداخت ایشان  به اهمییت جانوران در اسلام و نقش انسا ن در حفاظت از حیوانات، تنوع جغرافیایی، زیستگاه ها و گونه‌های متنوع  و منحصربفرد جانوری در ایران  از جمله آبزیان، پرندگان، پستانداران، خزندگان، دوزیستان به همراه تصاویر آنها پرداختند.

در ادامه فاطمه کازرونی از جنگل های حرا و اهمیت این زیستگاه های طبیعی برای انسان ها و آبزیان و دیگر جانداران مطالبی بیان نمودند و درباره  نحوه تکثیر درختان حرا، تاثیر و فواید آن بر محیط زیست همچنین معرفی گونه‌های جذاب گیاهان هوازی وانواع مختلف آنها ، روش تکثیر، نحوه نگهداری آنها در خانه و زیستگاه های طبیعی پرداختند.

این نشست تخصصی روز یکشنبه  ۲۳ خرداد ماه ساعت ۱۱ برگزار گردید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =