آغاز ثبت‌نام کارگاه‌های آنلاین کانون پرورش فکری زنجان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان از آغاز ثبت‌نام کارگاه‌های آنلاین کانون پرورش فکری زنجان خبر داد و گفت: ۳۰ کارگاه در رشته‎ های فرهنگی هنری و ادبی ویژه رده‌های سنی مختلف برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان زنجان؛ علیرضا نوری اظهار کرد: در پی شیوع ویروس کرونا و تعطیلی کلاس‌های حضوری کانون، این اداره کل همزمان با سراسر کشور اقدام به برگزاری کارگاه‌های مجازی به صورت برخط (آنلاین) در موضوعات متنوع فرهنگی هنری و ادبی کرده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان با اشاره به اینکه کارگاه‌های مجازی برخط در دو گروه سنی کودک(۷ تا۱۲ سال) و نوجوان(۱۲تا ۱۷ سال) برگزار می‌شود، گفت: علاقه‌مندان برای ثبت‌نام در این کارگاه‌ها می‌توانند با مراجعه سایت zanjan.kpf.ir  ضمن کسب اطلاعات بیشتر از عناوین و زمان برگزاری این دوره‌های آموزشی مطلع شوند.

نوری تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های کارگاه‌های آنلاین، امکان بهره‌مندی تمامی کودکان و نوجوانان علاقه‌مند در نواحی و مناطق مختلف زنجان دیگر شهرهای استان است، یعنی کودکان در سراسر کشور می‌توانند به صورت انتخابی در کلاس‌های کانون حتی در استانی غیر از محل سکونت خود شرکت کنند.

نوری در ادامه گزارشی از روند برگزاری کلاس‌های آنلاین کانون ارائه کرد و گفت: تاکنون ۳ ترم کلاس آنلاین توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان برگزار شده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان با اشاره به اینکه در دوره اول ۴، دوره دوم ۱۱ و دوره سوم ۱۸ کارگاه توسط کانون پرورش فکری زنجان برگزار شد، اضافه کرد: در حال حاضر نیز ثبت‌نام دوره چهارم در حال انجام است که تعداد کارگاه‌های آن ۳۰ مورد خواهد بود.

وی درباره تعداد نفرات شرکت‌کننده در این کارگاه‌ها نیز گفت: برای تمرکز بیشتر مربی و همچنین یادگیری بهتر، هر کارگاه با حضور حداقل ۹ نفر برگزار می‌شود.

نوری گفت: عناوین کلاس‌های کانون شامل کارگاه مقدماتی نقاشی، کارگاه مقدماتی نوشتن خلاق، کارگاه تکمیلی طراحی، کارگاه مقدماتی سفالگری، کارگاه مقدماتی حال خوش زندگی، کارگاه داستان، کارگاه مقدماتی نجوم، کارگاه تکمیلی شعر، کارگاه مقدماتی عکاسی، کارگاه تکمیلی خلاقیت، کارگاه مقدمات انیمیشن، گارگاه مقدماتی شعرسرایی است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان همچنین از برگزاری کارگاه‌های عمومی نیز خبر داد و گفت: تعداد کارگاه‌های عمومی ۵ مورد است که در مراکز کانون اجرایی می‌شود.

وی به گسترش فعالیت‌های مجازی این اداره کل در پی شیوع ویروس کرونا هم اشاره کرد و افزود: با حاکم شدن این شرایط ۱۲ برنامه آنلاین به برنامه‌های کانون اضافه شده و تعداد آنها به ۶۲ مورد رسیده است.

نوری کرونا را فرصتی برای تولیدات فرهنگی در فضای مجازی عنوان کرد و گفت: در این مدت ۲ هزار و ۲۰۰ پادکست، کتاب آموزشی تولید شده است که خوشبختانه سهم استان زنجان در این بخش هم قابل توجه بوده است.

لینک کارگاه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان در ایام تابستان:

https://www.kanoonnews.ir/photo/۳۰۵۷۶۹/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =