تشریح اولویت‌های کانون گیلان در غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوان

کارشناس مسئول فرهنگی کانون استان گیلان با حضور شبکه استانی باران، به تشریح برنامه‌های هدف‌مند این مجموعه در جهت غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان پرداخت.

به گزارش روابط‌عمومی کانون استان گیلان، این حرکت فرهنگی در آستانه آغاز فعالیت‌های تابستانه کانون پرورش فکری و به‌منظور آشنایی افزون‌تر کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها با برنامه‌های حضوری و برخط این نهاد صورت‌گرفت.

برهمین‌اساس، کارشناس مسئول فرهنگی کانون گیلان در برنامه‌ی خانواده‌محور«خانه‌مهر» که به‌صورت زنده از صدا و سیمای مرکز گیلان پخش‌شد، حضوریافت و از اهداف و برنامه‌های این مجموعه فرهنگی سخن‌گفت.

اکرم السادات حسینی، کارشناس مسئول فرهنگی کانون گیلان

تبیین نقش کانون در پیش‌گیری از گسست‌های فرهنگی و آموزشی و ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای مدیریت و فرصت‌سازی ازهمه‌گیری ویروس‌کرونا، از موضوع‌های مورد توجه اکرم السادات‌حسینی بود و وی با اشاره‌ به برگزاری و روند رو به رشد برپایی کارگاه‌های برخط تخصصی و عمومی کانون گفت:  استقبال روزافزون مخاطبان از نکات مثبت این برنامه‌ها به شمارمی‌رود.

او هم‌چنین، اثربخشی این‌کارگاه‌ها را در افزایش اعضای انجمن‌های تخصصی کانون که با شرکت  مخاطبان برجسته و به‌قالب‌رسیده این کارگاه‌ها برگزارمی‌شود، متبلوردانست و دست‌یابی به این موفقیت را در پیشینه‌ی  ‌این مجموعه‌ی فرهنگی و بهره‌گیری از مدرسان آگاه عنوان‌کرد.

حسینی دیگربخش سخنان خود را به نقش و اهمیت غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان اختصاص‌داد و با تبیین این موضوع‌که برنامه‌ریزی مسئولانه، در سایه مشورت با فرزندان و  نظرداشت علاقه‌مندی آنان  و پیگیری مستمر او برنامه‌ها برای تمامی ایام  معنا می‌یابد، تصریح‌کرد: برای رشد و بالندگی کودکان و نوجوانان‌مان نیازمند هدف‌گذاری، برنامه‌ریزی هدف‌مند و توجه به توانایی و توان‌مندی آنان هستیم.  

این کارشناس عرصه‌ی فرهنگ هم‌چنین، توجه به جنبه‌های آموزشی، سرگرمی و مهارت‌آموزی را نیز لازم و ضروری خواند و با اشاره به فعالیت‌های ۳۱ مرکز فرهنگی هنری ثابت، ۴ کتاب‌خانه سیار روستایی  و شهری، ۲ مرکز فرهنگی هنری فراگیر و ۴کتاب‌خانه  پستی کانون گفت: ثبت‌نام با کم‌ترین هزینه‌کرد و بهره‌گیری رایگان از کارگاه‌های فعالیت‌های عمومی کانون، فرصتی ارزش‌مند برای کشف و شکوفایی استعدادهای کودکان و نوجوانان به‌شمارمی‌رود.

او دراین میان، آینده‌سازان ۴ تا ۱۸ سال را مخاطبان اصلی کانون برشمرد و اظهارداشت: علاقه مندان برای آگاهی و اطلاع‌بیش‌تر از برنامه‌ها این مجموعه می‌توانند با مراجعه به نشانی gilan.kpf.ir  نسبت به ثبت‌نام در کارگاه‌های عمومی برخط و نام‌نویسی در کارگاه‌های تخصصی برخط که تا ۱۳ تیر ۱۴۰۰ ادامه‌خواهدداشت، اقدام‌کنند.

پایان‌بخش صحبت‌های این مسئول فرهنگی به دعوت ازکودکان، نوجوانان و خانواده‌ها برای همراهی هرچه‌بیش‌تر با فعالیت‌های کانون پرورش فکری اختصاص‌داشت و وی با اشاره به نشانه‌های امیدبخش مدیریت کرونا و برگزاری برخی از کارگاه‌های  حضوری عمومی و تخصصصی این مجموعه -با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی-  ابرازامیدواری‌کرد تا درآینده‌ای نزدیک شاهد برپایی حضوری تمامی کارگاه‌های کانون گیلان باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =