بهره‌مندی مددجویان بهزیستی و کمیته امداد از فعالیت‌های کانون

مدددجویان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی از این پس از فعالیت‌های فرهنگی و هنری مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دراستان‌های البرز و ایلام بهره‌مند خواهند شد.

به گزارش اداره‌کل رواط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در نشست‌هایی جداگانه، مدیران کل کانون در استان‌های البرز و ایلام درباره‌ی همکاری‌های مشترک با کمیته امداد و سازمان بهزیستی با مسوولان این دو نهاد گفت‌وگو کردند.
مهری فلاح معاون فرهنگی‌اجرایی کانون البرز در نشست مشترک با مسوولان کمیته امداد امام خمینی شعبه‌ی گلشهر کرج از بررسی شرایط جذب مددجویان مستعد در انجمن‌های تخصصی کانون استان سخن گفت. وی بر لزوم بهره‌گیری تمام کودکان و نوجوانان کم‌برخوردار از فعالیت‌های کانون تاکید و ابراز امیدواری کرد که کارگاه‌های تخصصی کانون بتواند زمینه شناخت و بروز استعدادهای کودکان و نوجوانان را فراهم کند.
فلاح ضمن معرفی این فعالیت‌ها و همچنین تشریح اهداف و فعالیت‌های انجمن‌های تخصصی فرهنگی، هنری، ادبی و علمی،  درباره‌ی مددجویانی که قبلا با حضور در دوره‌های مختلف مهارت‌های لازم را کسب کرده و استعدادیابی شده‌اند، گفت امیدواریم انجمن‌های کانون، فرصتی را برای جذب این اعضا فراهم کرده و با دعوت از اساتید مجرب و برگزاری دوره‌های ویژه، زمینه‌ی رشد آنان در مهارت‌های مختلف و همچنین فرصت کارآفرینی را برای این عزیزان فراهم کنند.
در بخش دیگری از این نشست، نرمین کریمی، کارشناس فرهنگی کانون البرز نیز در خصوص عنوان‌های کارگاه‌های تخصصی کانون، جزئیات مراحل ثبت‌نام و نحوه‌ی حضور اعضا در کارگاه‌ها و انجام پشتیبانی‌های مستمر در این خصوص توضیح داد.
بخش دوم این نشست تخصصی نیز به تشریح اهداف و فعالیت‌های مرکز نیکوکاری ویژه همکاران کانون البرز اختصاص یافت که طی آن، رنجبر مدیر کمیته امداد شعبه گلشهر تاکید کرد که در این طرح، هر اداره می‌تواند یک پایگاه نیکوکاری باشد. وی از استقبال چند سازمان کرج از این فعالیت خبر داد.


در همین حال، درایلام نیز تفاهم‌نامه‌ی همکاری میان دو نهاد کانون و بهزیستی امضا شده است که انجام فعالیت‌های مشترک و برنامه‌های فرهنگی‌هنری از بخش‌های آن اعلام شده است.
مهدی جمالی و زهرا همتی مسوولان این دو مجموعه در نشست امضای این تفاهم‌نامه ابراز امیدواری کردند که روند فعالیت‌های مشترک خدمت به کودکان کار و آسیب‌دیده اجتماعی را نیز در بر بگیرد.
این تفاهم‌نامه با هدف گسترش برنامه‌های فرهنگی و هنری بین اقشار آسیب‌پذیر مانند کودکان کار، کودکان شبه‌خانواده، دختران در معرض آسیب‌های اجتماعی، کودکان حاضر در مراکز نگه‌داری و دارای معلولیت منعقد شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =