نوجوانان در کانون «حال خوش زندگی» را تجربه می‌کنند

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تابستان ۱۴۰۰ دوره‌های مجازی «حال خوش زندگی» را ویژه‌ی نوجوانان در قالب طرح «مهارت‌های زندگی» برگزار می‌کند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مهارت برقراری و تثبیت روابط مثبت، مهارت خودباوری، مهارت جرات‌مند بودن، مهارت زندگی معنوی، مهارت امیدوار بودن، مهارت شاد بودن و مهارت هوش هیجانی عنوان ‌هفت کارگاهِ‌ «حال خوش زندگی» است.
مجموعه کارگاه‌های «حال خوش زندگی» با هدف تقویت توانمندی نوجوانان در مهارت‌های زندگی، بر پایه روان‌شناسیِ مثبت‌گرا طراحی شده است و هر یک از این‌ها به صورت تخصصی بر یکی از مهارت‌ها تمرکز دارد.
نوجوانان در این دوره‌ها یاد می‌گیرند چطور روابط‌شان را با دیگران مدیریت کنند، خود را بهتر بشناسند، با سبک‌های رفتاری آشنا شوند، مطمئن‌تر قدم بردارند، چگونه در هر شرایطی خونسردی خود را حفظ کنند، امیدوار باشند، برای خوشحال کردن خود نقشه بکشند، با هیجان‌های خود آشنا شوند و...
به عنوان مثال در کارگاه «هوش هیجانی» نوجوانان می‌آموزند که اصطلاح هوش هیجانی به چه معناست و چگونه تقویت می‌شود و در کارگاه «خودباوری» با نقاط قوت و ضعف خود آشنا شده و سعی می‌کنند خود را با تمام کمی‌ها و کاستی‌ها پذیرفته و قدم در جهت رشد خود بردارند.
بر همین اساس، آن‌ها در کارگاه «زندگی معنوی» نیز با سبک‌های معنوی در مقابله با مشکلات زندگی آشنا و با انجام فعالیت‌هایی به شیوه‌ی غیرمستقیم و با استفاده از مولفه‌های معنویت، زندگی واقعی را تجربه می‌کنند و یا در کارگاه «مهارت جرات‌مندی» بر تقویت توانمندی نوجوانان - که بر پایه روان‌شناسی مثبت‌نگر است - تاکید می‌شود.
نوجوانی که در کارگاه «مهارت شاد بودن» نیز شرکت می‌کند، می‌آموزد که به جای منتظر بودن، برای خوشحال کردن خود نقشه بکشد و برای عملی کردن نقشه‌هایش دست به کار شود.
همچنین در کارگاه «مهارت ایجاد روابط مثبت» نوجوان یاد می‌گیرد چه‌طور روابطش با دیگران را مدیریت کند که هم برای خودش و هم برای طرف مقابل پیامدهای مثبت داشته باشد.
در کارگاه «مهارت امیدوار بودن» نوجوان به کمک فعالیت‌های متنوع و هیجان‌انگیز با راه‌کارهای انتخاب هدف مناسب آشنا می‌شود و می‌آموزد چه‌طور با برنامه‌ریزی، آرزوهای خود را به اهدافی دست یافتنی تبدیل کند.
زهرا عبدالحی، طیبه زمانی‌پزوه، زهرا برجی، فاطمه فرهنگیان، رفعت‌السادات خرم‌زاده، بهار ملک‌پور و مهدی هدایت‌فر مدرسان دوره‌های «حال خوش زندگی» هستند که در حوزه روان‌شناسی و فلسفه، سابقه کار با نوجوانان را دارند.
کارگاه‌های «حال خوش زندگی» برای دو گروه سنی «نونگاه» و «نوجوان» (۱۲ تا ۱۸ سال) برگزار می‌شود.
علاقه‌مندان برای حضور در این دوره‌ها تا روز ۱۳ تیر ۱۴۰۰ فرصت دارند با مراجعه به پایگاه مجازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نشانی kpf.ir ثبت‌نام کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =