حضور کتاب‌خانه‌های سیار کانون لرستان در محلات خرم‌آباد

ساکنان محلی اسبستان و پشته مطهری در خرم‌آباد در مراسمی که از سوی دفتر تسهیل‌گری و توسعه محلی استانداری برگزار شد، خرم‌آباد میهمان برنامه‌های متنوع مربیان کتابخانه‌ی سیار روستایی و شهری کانون لرستان بود.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، کتابخانه‌های سیار روستایی شماره یک و سیار شهری شماره دو کانون خرم‌آباد با همراهی کارشناسان هنری و روابط عمومی کانون استان، در ویژه‌برنامه‌ای که از سوی دفتر تسهیل‌گری توسعه محلی اسبستان و پشته مطهری برگزار شد، حضور یافتند و برای عموم مردم و خانواده‌ها برنامه‌هایی هنری و سرگرمی منتشر کردند.
دو سال قبل به گفته معاون وقت سیاسی‌امنیتی استانداری لرستان، مجوز راه‌اندازی ۱۳ دفتر تسهیل‌گری با هدف خدمت در مناطق حاشیه‌ای و کم‌برخوردار از سوی دولت صادر شده بود. این دفاتر در زمینه‌ی پیشگیری از مواد مخدر با رویکردهای آموزشی، پیشگیری و درمان در مناطق حاشیه‌ای و کم‌برخوردار فعال هستند.
این ویژه‌برنامه و نمایشگاه به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر از سوی دفتر تسهیل‌گری و توسعه محلی اسبستان و پشته مطهری با همکاری کانون پرورش فکری لرستان، دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، حوزه جوانان جمعیت هلال احمر خرم‌آباد، اداره ورزش و جوانان، بهزیستی، معاونت اجتماعی نیروی انتظامی و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
این نمایشگاه با هدف معرفی توانمندی‌های ساکنان و شناسایی افراد موثر این محله‌ها برگزار شده است.


در این میان کانون پرورش فکری لرستان نیز با برپایی غرفه‌های نقاشی و بازی و سرگرمی، برنامه‌های متنوعی را برای کودکان و نوجوانان اجرا کرد. دراین ویژه‌برنامه‌ها، مربیان ضمن معرفی فعالیت‌های کانون و کتاب‌هایش، درباره‌ی نحوه ثبت نام در کارگاه‌های برخط توضیحاتی را به کودکان و نوجوانان ارائه کردند.
براساس این خبر، طبق هماهنگی‌های به‌عمل آمده از سوی اداره‌کل کانون پرورش فکری لرستان با دفاتر تسهیل‌گری، مراکز ثابت کانون پرورش فکری درسراسر استان و کتاب‌خانه‌های سیار خرم‌آباد با هدف کاهش‌ آسیب‌های اجتماعی و ترویج فرهنگ مطالعه به‌صورت هفتگی و مناسبتی به فعالیت و همکاری در زمینه‌های فرهنگی، هنری و ادبی وامانت کتاب و... خواهند پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =