بهداشت روانی، بسترساز رضایت‌مندی فردی و اجتماعی است

میهمان نشست آموزشی «اهمیت سلامت روان و بیماری‌های روانپزشکی» کانون پرورش فکری استان گیلان، توجه به بهداشت روانی را زمینه‌ساز رضایت‌مندی از زندگی فردی و اجتماعی و نقطه‌ی آغاز موفقیت شغلی دانست.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان؛ محمد عباسی، متخصص اعصاب و روان دانشگاه علوم پزشکی گیلان که در نشستی مجازی با ۸۰ نفر از همکاران ستادی و مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سخن می‌گفت، با بیان این مطلب افزود: سلامت روانی دارای ابعاد مختلفی است و درک هم‌بستگی اجتماعی و خانوادگی، احساس خودتوان‌مندی، خود کارآمدی و کسب آرامش ذهنی، از نتایج مثبت آن به‌شمارمی‌رود.

روان‌درمانگر دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان در ادامه، خودآگاهی در تشخیص استعدادها و ظرفیت‌های بالقوه هوشی، عاطفی و اجتماعی، افزایش تعامل و مشارکت اجتماعی موثر و برون‌رفت از مشکلات را از دیگر فایده‌های صیانت از سلامت روانی دانست و توجه به این مهم را از اولویت‌های همگان، به ویژه متولیان حوزه کودک و نوجوان برشمرد.

وی درعین‌حال، ضرورت آگاهی تمامی افراد جامعه از نتایج مثبت تامین بهداشت روانی را یادآورشد و سلامت هیجانی و روان‌شناختی کشور را در پیشرفت همه جانبه و تربیت نسلی توان‌مند موثر ارزیابی‌کرد.

پایان‌بخش این نشست مجازی که روز سه‌شنبه، ۱۵ تیر ۱۴۰۰ صورت‌گرفت، طرح پرسش از سوی شرکت‌کنندگان و پاسخ‌گویی میهمان برنامه بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =