ویژه‌برنامه «در کوچه‌باغ واژه‌ها» به مناسبت روز ادبیات کودک و نوجوان در کرمانشاه برگزار شد

ویژه‌برنامه ادبی «در کوچه‌باغ واژه‌ها» در بعدازظهر روز پنج‌شنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۰، به مناسبت روز ادبیات کودک و نوجوان از سوی واحد آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه و با حضور اعضا و مربیان مراکز کانون استان در فضای مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، ویژه‌برنامه ادبی «در کوچه‌باغ واژه‌ها» به مناسبت روز ادبیات کودک و نوجوان از سوی واحد آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه برگزار شد.

بر همین اساس، ویژه‌برنامه ادبی «در کوچه‌باغ واژه‌ها» در بعدازظهر روز پنج‌شنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۰، به مناسبت روز ادبیات کودک و نوجوان از سوی واحد آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه و با حضور اعضا و مربیان مراکز کانون استان در فضای مجازی به اجرا در آمد.

 در این برنامه که از ساعت ۱۶ تا ۱۷:۳۰ ادامه داشت، شرکت‌کنندگان به خواندن آثار ادبی خود پرداختند.

مرحوم مهدی آذریزدی، نویسنده کشورمان،  ۱۸ تیرماه سال ۸۸ در ۸۸ سالگی در بیمارستان آتیه‌ تهران دار فانی را وداع گفت و در حسینیه‌ خرمشاه یزد در نزدیکی محل زندگی‌اش به خاک سپرده شد.

«قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب»، «قصه‌های تازه از کتاب‌های کهن»، «گربه‌ ناقلا»، «گربه‌ تنبل»، «مثنوی» (برای بچه‌ها)، «مجموعه‌ قصه‌های ساده» و تصحیح «مثنوی» مولوی (برای بزرگسالان) از جمله آثار این نویسنده کودک و نوجوان است. زنده‌یاد آذریزدی که او را پرتیراژترین نویسنده‌ تاریخ ادبیات کودک و نوجوان ایران می‌دانند، در مجموع، بیش از ۲۰ عنوان کتاب برای بچه‌ها نوشته است.

چند سالی است که از سوی  شورای عالی انقلاب فرهنگی، بنابر پیشنهاد شورای فرهنگ عمومی، ۱۸ تیر به عنوان روز رسمی ادبیات کودک و نوجوان در کشور اعلام شده  است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =