به مناسبت روز ملی ادبیات کودکان و نوجوانان

در پی درگذشت هنرمند فقید نقی بلالی دهکردی، حجت ا... آسمند سرپرست اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری، پیام تسلیتی صادر کرد.

ادبیات مهم‌ترین و عالی‌ترین رسانه‌ی فرهنگی جامعه است. شاعران و نویسندگان همواره صدای زمانه‌ی خود هستند و بنیان‌ها و رفتارهای فرهنگی هر ملتی ریشه در ادبیات، هنر و متون آن سرزمین دارد.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در راستای مأموریت   ترسیم شده در چشم انداز اهداف بلند خود که آشناسازی کودکان و نوجوانان با ادبیات ملی و هویت وطنی می باشد، ضمن بهره‌گیری از واسطه‌ها و ابزار تربیتی مناسب ‌هم‌چون: منابع غنی و کتاب‌های ارزشمند ادبی موجود در مراکز فرهنگی، زمینه‌ی رشد و پرورش استعدادهای ادبی آنان را در همه‌ی طیف‌های سنی فراهم آورده و با تکیه بر این پشتوانه‌ی غنی فرهنگی، آنان رابرای ساختن آینده‌ای محکم و پابرجا مهیا می‌سازد.

روز ملی ادبیات کودک و نوجوان بهانه‌ای است تا حضور اصحاب قلم و اندیشه که  نیروی محرکه و عافیت بخش جامعه به سمت خردگرایی و دانایی و تعالی هستند، بالنده باد عرض نموده و امیدوار است که این طیف جریان ساز اجتماعی با استفاده از ادبیات به عنوان سرچشمه‌ی آفرینش، زیبایی و نوزایی، نشاط، پویایی و رشد و بالندگی را در آوندهای جامعه جاری سازند.

در شرایطی که روح‌ جامعه‌ی امروز در اثر شیوع ویروس کرونا  ترد و شکننده و زخمی شده و آسیب‌های  زیادی را متوجه کودکان و نوجوانان ساخته است بی‌گمان ادبیات کودک و نوجوان را می‌توان مأمنی برای تسکین آلام‌ و دردها و تسلی بخش جان خسته‌ی اجتماع دانست.

متاسفانه در روز ادبیات کودک‌ و نوجوانان، دست بی‌رحم خزان برجان این باغ، آتشی ناگزیر انداخت و داغ سروی سبز و تناور را بر روان آن باقی گذاشت. از دست دادن نویسنده‌ی فرهیخته و صاحب نام جامعه ادبی استان و همراه همیشگی کودکان و نوجوانان جناب آقای نقی بلالی ضایعه‌ی جبران ناپذیری است که واژگان را یارای تسلیت نیست... او خود جان بی‌تاب قلم بود که تنگنای این زمین خاکی را تاب نیاورد و با بار و برگ سبزش سر به بلندای ملکوت سپرد.

یاد و نام این نویسنده‌ی متعهد، وارسته و مردمی راگرامی می‌داریم و  از خداوند منان برای ایشان  رحمت واسعه‌ی الهی را مسئلت داریم...

حجت ا...آسمند 

سرپرست اداره‌ی کل کانون استان چهارمحال و بختیاری

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =