کد خبر: 306209
تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۲
بازدید 51
ما در کانون همیشه به "امید" اعتقاد داریم

افشین علا گفت:هرچند الان برخی نویسندگان در فضای ناراحت کننده‌ای به سر می‌برند و کتاب‌ها دیگر آن جایگاه مطالعه را ندارد اما ما در کانون همیشه به "امید" اعتقاد داریم.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم؛ افشین علا شاعر و نویسنده ،عضو هیئت‌مدیره کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نشست آن خاطرات شیرین که هم‌زمان با روز ملی ادبیات کودک و نوجوان به‌صورت برخط در کانون پرورش فکری استان قم برگزار شد گفت: هرچند الان برخی نویسندگان در فضای ناراحت کننده‌ای به سر می‌برند و کتاب‌ها دیگر آن جایگاه مطالعه را ندارد اما ما در کانون همیشه به "امید" اعتقاد داریم و باید دوباره اهالی فرهنگ و هنر در کنار هم قرار بگیرند و فضای بانشاط را مثل گذشته احیا کنند.
این شاعر و نویسنده اضافه کرد: علت کمرنگ شدن مطالعه کتاب توسط بچه‌ها به دلیل فضای مجازی و نقش والدین آن‌ها است. که آشنایی با فضای کتاب را فراهم نمی‌کنند. درگذشته ما با لالایی‌ها و قصه‌ها می‌خوابیدیم و فضای ذهن و شنیداری ما با ادبیات مأنوس بود.
همچنین عضو هیئت‌مدیره کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیان کردند: شعر امری جوششی و همچنین کوششی است. برای سرودن شعرخوب باید تلاش کرد نباید غافل شد و منتظر الهام ماند. از سروده‌های اعضا مشخص است که کاملاً با شعر معاصر آشنا هستند. باید شعرهای کلاسیک را خواند.
وی حرکت استان قم را درباره افتتاحیه مرکز تخصصی متون کهن ستودند و گفت: مردم ایران باید قدر این متون کهن را بدانند و در حالی کشورهای غربی جایگاه شعرهای حافظ و خیام و...بیشتر از ما می‌دانند باید شیوه‌ای جذاب را در معرفی این متون کهن به کارگرفت تا استقبال مردم برای شرکت در کلاس‌ها بیشتر شود تا با این گنجینه و هویت ملی خود آشنا شوند.
افشین علا پس از شنیدن سرودهٔ خود "یادش به خیر کانون آن آشنای دیرین، آن روزها پربار، آن خاطرات شیرین" که توسط کانون پرورش فکری قم تولیدشده بود اظهار خوشحالی کرد و از ایام پربار و شیرین و فعالیت‌های ادبی فرهنگی و نقش مهم کانون در روحیهٔ بچه‌ها و لذت بردن از لحظات زندگی گفت.
آقای افشین علا در ادامه شعر دو نفرازاعضای انجمن شاعران نوجوان همین نزدیکی زهرا ساجدی عضو مرکز ۷ و سید محمدرحیمیان عضو مرکز ۹ موردنقد و بررسی قرارداد.
گفتنی است افشین علا میهمان ویژه نشست آن خاطرات شیرین که توسط انجمن ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم برگزار شد، بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =