کد خبر: 306286
تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۸
نه به کیسه پلاستیکی

انجمن محیط زیست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر با همکاری دوست‌داران محیط زیست و منابع طبیعی بیرمی در شهرستان تنگستان (اهرم) به مناسبت روز جهانی عدم استفاده از کیسه‌های پلاستیکی، پویش اجتماعی استفاده از کیسه‌های پارچه‌ای را برگزار کرده است.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، سمیه رسولی مدیرکل کانون پرورش فکری استان بوشهر با اعلام این خبر گفت: این پویش با هدف ارتقای آگاهی‌ از اثرات مخرب کیسه‌های نایلونی و ایجاد عادت احترام به زمین در کودکی راه‌اندازی شده است.
وی با اشاره به این نکته که این قبیل آموزش‌ها برای ماندگاری و تاثیرگذاری بیشتر، باید در نسل نوپا آغاز شود، گفت: در این رویداد کیسه‌های زیبای پارچه‌ای ویژه‌ی خرید که عنوان #نه_به_کیسه_پلاستیکی بر روی آن درج شده، تهیه و در اختیار دوست‌داران محیط زیست به‌ویژه کودکان قرار داده شد تا تجربه‌ی خرید لذت‌بخشی با این کیسه‌های پارچه‌ای داشته باشند و با گرفتن عکس و ثبت آن و ارسال به دوستان خود، آن‌ها را نیز به پیوستن به این پویش دعوت کنند.
فرهنگ‌سازی برای حفاظت از محیط زیست و مهربانی با زمین، اهداف این پویش است که طی آن، کودکان و نوجوانان می‌توانند تصاویر خود را در https://boushehr.kpf.ir/pooyesh  بارگذاری کرده و از مهربانی خود با زمین یک عکس به یادگار بگذارند.
مهری دشت‌دار کارشناس ناظر انجمن محیط زیست نیز درباره‌ی این فعالیت گفت: متاسفانه روز به روز به میزان استفاده از کیسه‌های پلاستیکی افزوده می‌شود و با توجه به شیوع کرونا و استفاده از دستکش و ماسک، زباله‌های پلاستیکی بیشتری در طبیعت رها شده که تاثیر مخربی بر محیط زیست و سلامت آینده بشری دارد؛ بر اساس هم‌اندیشی در شورای فرهنگی کانون استان این پویش اجتماعی در برنامه‌ریزی سالانه‌ی انجمن محیط زیست پیش‌بینی و اجرایی شده، که با استقبال خوبی از سوی اعضای مراکز کانون پرورش فکری روبه‌رو شده است.
ملیحه کرمی رابط انجمن محیط زیست نیز درباره‌ی اهمیت و دلیل برگزاری این پویش اظهار امیدواری کرد که ای کاش هریک از ما تغییر الگوی مصرف را از خود شروع کنیم، به‌ویژه که تصحیح الگوی مصرف و آموزش آن به کودکان و نوجوانان‌مان به نجات زمین و طبیعت که همانا نجات خودمان نیز هست، کمک خواهد کرد.
براساس اعلام مسوولان کانون استان بوشهر، این پویش ادامه‌دار خواهد بود و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از همه‌ی کودکان و نوجوانان برای پیوستن به این پویش دعوت به عمل آورده است.
کودکان و نوجوانان عضو کانون، و دیگر افراد غیر کانونی می‌توانند عکس‌های خود را با کیسه‌های پارچه‌ای در کنار هشتگ #نهبهکیسه_پلاستیکی در فضای مجازی منتشر و به این پویش بپیوندند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =