آغاز دوره‌های مجازی فصل تابستان در کانون سمنان

دوره‌های مجازی برخط(آنلاین) کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، چهارشنبه 16 تیر 1400 با برگزاری کارگاه‌های تخصصی و فعالیت‌های عمومی آغاز شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، نبی‌اله خدابخشی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان از آغاز دوره‌های مجازی ترم تابستان در روز چهارشنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۰، خبر داد و گفت: به‌همت کارشناسان، مسئولان و مربیان مراکز فرهنگی‌هنری استان، ثبت‌ نام ۸۸ کارگاه برخط فصل تابستان با استقبال بیش از یک‌هزار و ۵۰ کودک و نوجوان ۴ تا ۱۸ سال به پایان رسید.

خدابخشی در ادامه با بیان این‌که دوره‌های تخصصی کانون استان نسبت به ترم بهار، هشت‌درصد در تعداد کارگاه و ۱۸ درصد هم در تعداد فراگیران شاهد رشد بوده، اظهار کرد: ۳۸ مربی مراکز فرهنگی‌هنری کانون استان در ۱۲ کارگاه فرهنگی، ۴۵ کارگاه هنری، ۱۸ کارگاه ادبی، ۱۰ کارگاه حال خوش زندگی و ۳ کارگاه علمی طی ۸ تا ۱۰ جلسه، تدریس این دوره‌ها را برعهده دارند.

وی در ادامه افزود: فعالیت‌های عمومی برخط نیز از سوی مربیان فرهنگی مراکز فرهنگی‌هنری در سامانه‌ی kpf.ir به‌صورت روزانه در حال اجراست و بیش از یک‌هزار و ۹۰۰ عضو مجازی در سراسر استان از فعالیت‌های فرهنگی پایه و انتخابی مانند کتاب‌خوانی، معرفی، بحث و نقد کتاب، قصه‌گویی، پویانمایی، شناخت(سرزمین، مفاخر، مشاغل، وقایع)، تمرین نقد و گفت‌وگو و آشنایی با قرآن و حدیث بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل کانون استان سمنان خاطرنشان کرد: دورهای تخصصی و  فعالیت‌های عمومی مربیان مرکز فرهنگی‌هنری کانون میامی و هم‌چنین فعالیت‌های عمومی و فرهنگی مراکز فرهنگی‌هنری بیارجمند، بسطام و شماره دو کانون دامغان با توجه به شرایط فعلی شهرستان و برابر با مجوز ستاد مقابله با کرونا به‌صورت حضوری برگزار می‌شود.

خدابخشی در پایان سخنانش تصریح کرد: ۱۵ درصد از مجموع فراگیران این فصل به تعداد ۱۵۵ نفر از ۱۹ استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اصفهان، البرز، ایلام، تهران، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خوزستان، فارس، قزوین، قم، کرمان، کرمانشاه، گلستان، گیلان، مازندران، هرمزگان، همدان و یزد در این دوره‌ها شرکت دارند.

گفتنی است؛ نقاشی، خوش‌نویسی(تحریر و قلم)، نوشتن خلاق، شعرسرایی، داستان‌نویسی، شعر و قصه، عکاسی، خوانش متون ادبی، نمایش‌نامه‌نویسی، طراحی، ساخت عروسک‌های نمایشی، هنرهای بومی‌دستی، اوریگامی، مهارت‌های هشت‌گانه‌ی حال خوش زندگی، زیست‌شناسی(مغز)، سفال، کاردستی، نگارگری و...، ازجمله کارگاه‌هایی است که تا پایان شهریور سال جاری به‌صورت مجازی(برخط) برای علاقه‌مندان در گروه‌های سنی «نوباوه»(۴ سال به بالا)، «نوخوان»(۷ سال به بالا)، «نونهال»(۹ سال به بالا)، «نونگاه(۱۲ سال به بالا)، «نوجوان»(۱۵ سال به بالا) و ارشد(۱۸ تا ۲۲ سال برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =