یک عنوان برگزیده و دو شایسته تقدیر، رهاورد عکاسان گیلانی شد

یک عنوان برگزیده و دو شایسته تقدیر ششمین مهرواره فصلی عکسِ انجمن عکاسان نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به گیلانی‌ها رسید.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، انجمن عکاسان کانون اسامی برگزیدگان و آثار منتخب ششمین مهرواره عکاسی این نهاد فرهنگی را رسانه‌ای‌ و مدیرکل و اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان را به‌ترتیب، برگزیده و شایسته تقدیر این رویداد هنری اعلام‌کرد.

برهمین اساس، اسفندیارضیائی، مدیرکل کانون گیلان عنوان برگزیده گروه سنی بزرگ‌سال این مهرواره را ازآنِ خودکرد و عنوان شایسته‌تقدیر گروه‌های سنی +۱۲ و +۱۵ به‌ترتیب به «یکتارحمتی» و فاطمه‌عباسی از مراکز فرهنگی هنری مجتمع کانون رشت و کوچصفهان‌رسید.

این درحالی‌است که داوری آثار این مهرواره را «مجید مردانیان» عکاس، مدرس دانشکده خبر و دبیر عکس خبرگزاری فارس، «فریدون قربانی» عکاس و مدیر آژانس عکس تهران و «سمیرا صحرانورد» کارشناس هنری مدیریت آفرینش‌های ادبی و هنری کانون برعهده‌داشتند  و با نگاهی ویژه‌ به هماهنگی اثر با موضوع مهرواره، ثبت عکس با توجه به گروه سنی و توجه به مشاهده عکاس و نگاه او به سوژه، نسبت به انتخاب و به‌گزینی آثار ارسالی اقدام‌کردند.

یادآورمی‌شود، این مهرواره با هدف به تصویرکشیدن زیبایی‌های فصل بهار در شهر یا روستا و موضوع ماه مبارک رمضان طراحی و اعلام شده‌بود  و در این میان ۲۳۱۱ اثر به دبیرخانه‌ی این دوره از مهرواره فصلی ارسال‌شد.

راه‌یابی  ۱۱۰ اثر به مرحله‌ی پایانی  و انتخاب۲۰ اثر برگزیده از ۱۹ عکاس و  ۱۵ اثر شایسته تقدیر در سه گروه سنی ۱۲+، ۱۵+، ۱۹ تا ۲۲ سال (اعضای ارشد) و بزرگ‌سال (مربیان و کارشناسان کانون و...) از مراحل برگزاری ششمین مهرواره عکسِ فصل بهار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به‌شمارمی‌رفت.

اثر فاطمه عباسی، عضو مرکز فرهنگی هنری کانون کوچصفهان
اثر یکتا رحمتی، عضو مرکز فرهنگی هنری مجتمع کانون رشت

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =