«نور در عکاسی» موضوع نوزدهمین نشست انجمن عکاسان نوجوان سیستان و بلوچستان

نوزدهمین نشست انجمن عکاسان نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان با موضوع «نور در عکاسی» برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، نشست مجازی انجمن عکاسان نوجوان استان با حضور اعضا و علاقه‌مندان عکاسی برگزار شد.

مدرس کارگاه از «نور» به عنوان حیاتی‌ترین عنصر عکاسی نام برد و گفت: نور خصوصیات گوناگونی دارد که با درک تفاوت و استفاده از آنها با به کارگیری خلاقیت خود، می‌توان تصاویر بهتری خلق کرد.

مریم آل مؤمن سپس عنوان کرد: دو نوع نور داریم «طبیعی» که همان نور خورشید است و «مصنوعی» که به هر آنچه ساخته‌ی دست بشر است اطلاق می‌شود.

وی افزود: اگر در فضایی باشید که مجبور هستید از نور مصنوعی استفاده کنید مثل مهتابی و... با توجه به جهت تابش نور و سایه‌ها، انعکاس‌های نوری خوبی می‌توان ایجاد کرد.

آل مؤمن، که در جمع اعضای انجمن عکاسان نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سخن می‌گفت، هم‌چنین در خصوص ساعت‌های طلایی عکاسی بیان کرد: یک‌ساعت پیش از طلوع آفتاب و بعد از آن و یک‌ساعت قبل از غروب خورشید ساعت‌های طلایی در عکاسی هستند.

کارشناس انجمن ادامه داد: گاهی مواقع عکاسی در طول روز باعث ایجاد سایه‌های خشن می‌شود که برای کیفیت بالاتر بهتر است یا جابه‌جا شویم تا سایه‌ها مایل شوند و یا از نور فلاش دوربین استفاده کنیم.

گفتنی است مریم آل‌مؤمن دهکردی، مربی هنری کانون چهارمحال و بختیاری و رییس خانه عکاسان این استان است. وی با برگزاری نمایشگاه‌های انفرادی و حضور در نمایشگاه‌های کشوری عکاسی و هم‌چنین کسب متعدد رتبه‌های برتر جشنواره‌ها و سوگواره‌های استانی و ملی دانش و تجربه‌ی خود را در این کارگاه مجازی برای اعضا به اشتراک گذاشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =