«تجزیه و تحلیل آثار» موضوع نشست انجمن عکاسان نوجوان کانون سیستان و بلوچستان

بیست‌ویکمین نشست انجمن عکاسان نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان با موضوع «تجزیه و تحلیل آثار» اعضا برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، بیست‌ویکمین نشست انجمن عکاسان نوجوان کانون استان برگزار شد.

کارشناس عکاسی در این نشست، که با موضوع تجزیه و تحلیل آثار اعضا انجام شد، گفت: «نقد» نشانه‌ی ضعف یک اثر نیست بلکه دارای نکته‌هایی است که توجه به آنها می‌تواند به هنرمند در ارایه‌ی آثار باکیفیت‌تر و قوی‌تر کمک کند.

لیلاسادات خوانساری در ادامه به تحلیل عکس‌های اعضای انجمن پرداخت و نکته‌هایی را، با توجه به آثار ارایه شده، به آنان یادآور شد.

کارشناس هنری کانون همدان در بخشی از سخنان خود خطاب به حاضران در نشست گفت: بسیار اتفاق می‌افتد که عکاس، از یک سوژه‌ی خوب با ترکیب‌بندی، نور و زاویه‌ی مناسب عکسبرداری می‌کند اما «وضوح نامناسب» همه‌ی نقاط قوت عکس را تحت تاثیر قرار ‌می‌دهد و از اثرپذیری آن ‌می‌کاهد.

وی در پایان «خلاقیت» را یکی از ویژگی‌های اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دانست، که مربیان سال‌ها برای پرورش آن در مخاطبان خود تلاش می‌کنند و سپس ادامه افزود: بهره‌جستن از خلاقیت می‌تواند تفاوت عکاسان کانون را با دیگر هنرمندان این عرصه به نمایش بگذارد که برای رسیدن به این مرحله «تمرین و مطالعه» بسیار مهم است.

گفتنی است لیلاسادات خوانساری، کارشناس هنری کانون همدان و نماینده‌ی انجمن عکاسان این استان است که دانش‌آموخته‌ی رشته‌ی پژوهش هنر در مقطع کارشناسی ارشد است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =