کد خبر: 306491
تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵
بازدید 58
رشد و تحول چشمگیر کانون در دولت الکترونیک و برگزاری دوره‌های برخط در دوران کرونا

کارشناس فناوری اطلاعات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم با تأکید بر اینکه در دوران کرونا در حوزه دولت الکترونیک رشد و تحول سریعی برای کانون اتفاق افتاد گفت: در این مدت تمام فعالیت‌های کانون که قابلیت الکترونیکی شدن داشتند به این شیوه نیز در دسترس قرار گرفتند و شاید بشود این تحول را فرصتی در دل بحران دانست.


به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم، فاطمه بهرامی با اشاره به اینکه با شیوع ویروس کرونا شیوه اجرای فعالیت‌های کانون پرورش فکری نیز به‌سرعت رنگ و بوی تازه‌ای به خود گرفت، اظهار کرد: در این برهه کانون تلاش کرد در دوران دوری اجباری کودکان و دانش آموزان از مدرسه، به خانه‌های کودکان و نوجوانان، دوستان وفادار و قدیمی خود برود که امکان حضور در مراکز و هم‌نشینی با کتاب‌ها، دوستان و مربیان خود و نشستن روی صندلی‌های رنگی دوست‌داشتنی را نداشتند.
وی ادامه داد: از تابستان سال گذشته و پس از یک‌فصل فعالیت مجازی و ارتباط مربیان با اعضا در پیام‌رسان‌های مختلف و فضاهای غیررسمی و برگزاری کارگاه‌های فرهنگی هنری ادبی و علمی؛ عضویت اعضا و شرکت در کارگاه‌های برخط عمومی و تخصصی کانون پرورش فکری دربستر پرتال رسمی کانون به آدرس kpf.ir کلید خورد و تاکنون به یاری خدا چهار ترم کارگاه‌های برخط تخصصی با رضایت و استقبال خانواده‌ها در این بستر برگزارشده است.
کارشناس فناوری اطلاعات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم با اشاره به اینکه تیرماه وارد دومین سال برگزاری کارگاه‌های برخط و فعالیت مجازی در کانون شدیم، گفت: کانون قم بیش از ۴۰ عنوان فعالیت مختلف برای تابستان و اوقات فراغت کودکان و نوجوانان پیش‌بینی کرده بود و دوره‌های پیشرفته برای چندمین ترم متوالی در حال برگزاری هستند.
بهرامی با اشاره به حضور کودکان و نوجوانان استان‌های دیگر در دوره‌های مجازی کانون قم، ابراز کرد: به یاری خدا تمامی مراکز ثابت ده‌گانه کانون پرورش فکری استان قم به امکانات سخت‌افزاری لازم برای برگزاری کارگاه‌های آنلاین مجهز شدند و علاوه بر کارگاه‌های تخصصی، کارگاه‌های مجازی عمومی مراکز کانون نیز در تمام طول سال برای اعضا در حال برگزاری است.
وی با تأکید بر اینکه در دوران کرونا در حوزه دولت الکترونیک رشد و تحول سریعی برای کانون اتفاق افتاد و تمام فعالیت‌های کانون که قابلیت الکترونیکی شدن داشتند به این شیوه نیز در دسترس قرار گرفتند، بیان کرد: شاید بشود این تحول را فرصتی در دل بحران دانست.
کارشناس فناوری اطلاعات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم با اشاره به آغاز به کار فروشگاه الکترونیکی محصولات کانون شامل کتاب، سرگرمی‌های سازنده و … گفت: همچنین کلاس‌های آموزشی زبان‌های خارجی کانون زبان ایران به شکل کاملاً الکترونیکی و مجازی درآمد، نسخه الکترونیکی کتاب‌های کانون در فروشگاه‌های آنلاین کتاب مثل طاقچه و فیدیبو در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت.
بهرامی افزود: همچنین پیام‌رسان اختصاصی کانون پروش فکری با دو هدف ارتباطات درون‌سازمانی کارکنان و مدیران و همچنین باهدف ارتباط اعضای کودکان و نوجوان مراکز با یکدیگر و مربیان و ارتباط مربی و اعضای کارگاه‌های برخط تخصصی در گروه‌های ویژه هر کارگاه در بستری امن و متناسب با نیازهای اختصاصی کانون مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه در این مدت شکل اجرای جلسات استانی و کشوری انجمن‌های تخصصی فرهنگی، هنری و ادبی به الکترونیکی تغییر یافت، اظهار کرد: برگزاری الکترونیکی مهرو اره‌های ادبی و هنرهای تجسمی از فراخوان تا ارسال آثار و اجرای الکترونیکی بخش‌های مختلف بیست‌وسومین جشنواره قصه‌گویی از دیگر اقداماتی است که دربستر فضای مجازی شکل‌گرفته است.
کارشناس فناوری اطلاعات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم. در پایان بابیان اینکه آرزو می‌کنم خیلی زود این شرایط بحرانی به پایان برسد و بچه‌ها بار دیگر به آغوش گرم و رنگی کتابخانه‌ها بازگردند و عطر و بوی کتاب‌ها را نفس بکشند، خاطرنشان کرد: در آن زمان ما علاوه بر استفاده از دریچه تازهٔ ارتباط مجازی که برای ارتباط با دوستان خوبمان در کانون بازشده فرصت دیدارشان را پیدا می‌کنیم و کانون با حضور پرنشاط و صدای خنده‌های کودکان و نوجوانان بار دیگر جان تازه می‌یابد.

علاقه‌مندان در صورت نیاز به آگاهی بیشترمی‌توانندبا شماره‌۳۲۱۹۸ آدرس اینستاگرام kanoonparvareshqom@ و همچنین www.kanoonnews.ir/news ویا qom.kpf.ir  مراجعه بفرمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =