داوران مرحله استانی بیست‌وسومین جشنواره قصه‌گویی کانون استان یزد معرفی شدند

با پایان مهلت ارسال آثار بخش ملی بیست‌وسومین جشنواره قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور، داوران مرحله استانی این رویداد فرهنگی در یزد معرفی شدند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد، با پایان مهلت ارسال قصه‌های بخش ملی در سراسر کشور، داوران مرحله استانی این رویداد فرهنگی در کانون یزد معرفی شدند تا مرحله داوری و انتخاب برگزیدگان استانی آغاز شود.

بر این اساس غلامرضا محمدی، رئیس شورای شعرو ادب استان یزد و مدیرمسئول فصلنامه جیحون ومدرس دانشگاه، محسن عظیمی پویا، مربی فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران و مدرس فن بیان و داور قصه‌گویی وطراح و سازنده عروسک های نمایشی،  همچنین سمیه اصحاب صحف، رییس انجمن قصه‌گویی استان یزد و قصه‌گوی برگزیده بخش های ملی و بین المللی، داوری مرحله استانی بیست ‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در استان یزد را بر عهده دارند.

بر اساس این گزارش، بخش ملی جشنواره قصه‌گویی شامل اجرای زنده‌ (مجازی) قصه‌گویی از سوی دختران و پسران (۱۲ تا ۱۸ سال)، زنان و مردان (۱۸سال به بالا) و مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها در سه بخش «قصه‌هایی برای کودکان»، «قصه‌هایی برای نوجوانان» و «قصه‌هایی برای بزرگسالان» و بخش بین‌الملل شامل رقابت صحنه‌ای (مجازی) قصه‌گویان برگزیده‌ی ۲۲ دوره جشنواره قصه‌گویی در مراحل منطقه‌ای، ملی یا بین‌الملل، قصه‌گویان و مجریان حرفه‌ای دارای سابقه اجرا در رسانه ملی و تئاتر کشور و قصه‌گویان منتخب سایر کشورها، دو بخشی است که همانند گذشته و با تغییراتی جزیی برگزار خواهد شد.

شایان ذکر است بیست و سومین جشنواره بین الملی قصه گویی با استقبال 98درصدی مربیان کانون و قصه گویان استان یزد روبروشد.قصه گویان یزدی در جشنواره های قصه گویی در دوره های قبل بسیار خوش درخشیدند و این مهم نشان ازاهمیت قصه و قصه گویی در فرهنگ این استان است.

بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون با شعار «آینده ساختنی است» و با محورهای موضوعی امیدها و آرزوها، شادی‌ها و غم‌ها و ایثار و از خودگذشتگی (جهاد و مقاومت درعرصه‌های مختلف زندگی) به صورت مجازی برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =