شادپیمایی عروسک‌های بلندقامت کانون در شهر همدان

هم‌زمان با روز عید غدیر خم، عروسک‌های بلندقامت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در هیات کاروان شادپیمایی، خانواده‌ها و بچه‌های شهر همدان را میهمان جشنی خیابانی کردند.

به گزارش اداره‌کل روابط‌ عمومی و امور بین‌الملل کانون، این کاروان شادپیمایی با هدف ایجاد شور و نشاط و زنده‌نگه داشتن بزرگ‌ترین عید شیعیان در سطح شهر همدان حاضر شد و در مسیر پیاده‌راه بوعلی به سمت میدان مرکزی حرکت و مردم را میهمان مولودی‌خوانی و برنامه‌های شادانه‌ی دیگر کرد.
این برنامه از آرامگاه بوعلی‌سینا آغاز و به صورت منظم و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی تا میدان مرکزی شهر و جهت روبرو ادامه یافت.
از زیباترین صحنه‌های این شادپیمایی گرفتن عکس یادگاری کودکان و خانواده‌ها با عروسک‌های بلندقامت بود.
همچنین در برنامه دیگری مربیان کانون همدان با حضور در روستاهای مختلف به اجرای زیبای هنر قصه‌گویی پرداختند.
براساس این خبر، در جشنی مشترک که از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و ستاد مردمی غدیر این استان در روستاهای همدان اجرا شد، مربیان کانون با حضور گرم خود علاوه بر اجرای قصه‌گویی با موضوع غدیر خم، به بیان روایت این واقعه‌ی عظیم پرداختند.


در این جشن‌های باشکوه علاوه بر قصه‌گویی برنامه‌هایی هم‌چون نمایش از سوی گروه نمایشی «عموصفا» و مسابقه اجرا شد.
در پایان این آیین علاوه بر برندگان مسابقه، شرکت‌کنندگان در این جشن نیز با دریافت جوایزی از سوی کانون مورد تقدیر قرار گرفتند.
این جشن‌ها به مدت سه روز در ۱۲ روستای بخش مرکزی شهر همدان اجرا شد و نزدیک به یک‌هزار نفر از کودکان و نوجوانان روستایی به همراه خانواده‌های خود در این برنامه‌های ویژه شرکت کردند.
مرکز فرهنگی‌هنری صالح‌آباد همدان نیز با همکاری شهرداری این شهر اقدام به برگزاری جشنی در محوطه‌ی بیرونی این مجموعه کرد. در این مراسم که مدیرکل کانون و شهردار صالح‌آباد در آن حضور داشتند، اعضای نوجوان مرکز به اجرای برنامه‌هایی هم‌چون مولودی‌خوانی، قصه‌گویی و شعرخوانی پرداختند. در ادامه بهناز ضرابی‌زاده و مهدی سحاب‌روشن هر یک جداگانه سخنانی کردند.
در خلال این مراسم از اعضای برگزیده‌ی مسابقات کشوری و استانی با اهدای جایزه قدردانی شد.
گفتنی است در پایان این روز، مدیرکل کانون به همراه شهردار این شهر طی بازدیدی از کتابخانه‌ی کانون صالح‌آباد نسبت به فضاسازی حیاط این مرکز فرهنگی‌هنری تاکید کردند. سحاب روشن، شهردار، ضمن استقبال از فعالیت‌های اجرایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، قول مساعد داد که شهرداری همکاری لازم را جهت فضاسازی مناسب محوطه‌ی بیرونی مرکز با کانون داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =