کد خبر: 306589
تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۱
«جایگزین» عبدالله علیمراد آمد

عبدالله علیمراد کارگردان صاحب‌نام انیمیشن ایران، ساخت تازه‌ترین اثر خود با عنوان «جایگزین» را در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به پایان برده است.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، به گفته‌ی علیمراد، تکنیک این اثر، عروسکی تک‌فریم یا به عبارتی استاپ‌موشن است که با روش دیجیتالی فیلم‌برداری شده و ۱۵دقیقه زمان دارد.
این هنرمند پیشکسوت در گفت‌وگویی با اشاره به اتمام کار ساخت «جایگزین» درباره‌ی ایده‌ی این اثر توضیح داد: سال‌ها پیش در کاشان عصاری‌ای را دیدم که در آن به جای شتر، وسیله‌ای را کار گذاشته بود به‌شکلی‌که یک چرخ بزرگ و موتوری داخل آن، سنگ عصاری را می‌گرداند؛ ایده‌ی اولیه‌ی فیلم جایگزین، از این‌جا به ذهنم خطور کرد و فیلم‌نامه‌ای بر این اساس نوشتم و پس از موافقت کانون، از اواسط سال ۹۸ اقدام به ساخت آن کردم.
در خلاصه‌ی داستان «جایگزین» آمده است: در یک عصاری قدیمی وقتی شتر عصاری مریض می‌شود، عصار موتورش را به جای شتر جایگزین می‌کند. با توجه به این‌که حسادت در حیوانات وجود دارد و کینه‌های شتری، پدیده‌ و عنوانی شناخته شده است، شتر به این جایگزینی واکنش نشان می‌دهد و قصه شکل می‌گیرد ...


کارگردان «جایگزین» درباره‌ی اثرش که برای گروه سنی پنج‌سال به بالا ساخته، گفت که این انیمیشن به نوعی به ورود ماشین به زندگی انسان‌ها می‌پردازد.
آخرین انیمیشن ساخته‌شده از سوی عبدالله علیمراد در کانون «کشاورز و ربات» است که در سال ۱۳۸۹ تولید شد. «بهادر»، «کوه جواهر»، «قصه‌های بازار» و «یکی کم است» از دیگر آثار او در کانون است که هم با استقبال فراوان کودکان و نوجوانان روبه‌رو شده و هم جایزه‌های فراوانی را از جشنواره‌های داخلی و خارجی کسب کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =