پایان ساخت پویانمایی «ده سالگی» در امور سینمایی کانون

انیمیشن کوتاه «ده‌سالگی» تازه‌ترین اثر امور سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مراحل پایانی ساخت را سپری می‌کند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، ساخت این انیمیشن ۲۰دقیقه‌ای به کارگردانی فاطمه جعفری و به تهیه‌کنندگی کانون از اردیبهشت ۱۳۹۷ آغاز شده و هم‌اینک در مرحله‌ی تدوین و صداگذاری است و تا پاییز ۱۴۰۰ به پایان می‌رسد.
داستان «ده‌سالگی» درباره‌ی پسری‌است که با پدرش در جنگلی دورافتاده زندگی می‌کند تا روزی که پدر برای پسرک، مرغابی وحشی را به دام می‌اندازد تا بلکه او را از تنهایی دربیاورد. حضور مرغابی دربند در کنار پسر و زندگی روزمره‌شان کنار یکدیگر رفته‌رفته موجب آشنایی بیشترشان می‌شود. تا جایی که اتفاقاتی ناخواسته در روند زندگی‌ مرغابی و پسر منجر به دگرگونی نگاه پسر به جهان پیرامونش می‌شود.


به گفته‌ی سازندگان این اثر، «ده سالگی» که رابطه‌ی کودک و طبیعت، محور اصلی داستانش را شکل داده، به  فراخور نیازهای داستان، تمامی صحنه‌ها و مواد ‌اصلی فیلم را از مواد طبیعی (عناصری مانند پشم یا نمد برای ساخت شخصیت‌ها و استفاده از درختان گوناگون اقلیم تهران و شمال ایران، سنگ، خاک و برگ‌های طبیعی برای ساخت خانه و فضای جنگل) فراهم آورده است تا در زیبایی‌شناسی اثر نیز بتواند این احساس را به مخاطبان فیلم انتقال دهد.
فیلمنامه‌ی این اثر به طور مشترک توسط فاطمه جعفری و مانی کاشیان نوشته شده که کاشیان، طراحی هنری و فیلمبرداری را نیز بر عهده داشته است.
حمیدرضا برخورداری، مسوولیت ساخت دکور، هلیا قره‌گوزلو، مسوولیت ساخت عروسک و محمد رحیم بختیاری ساخت آرماتور عروسک‌ها و مشاور فنی پروژه را عهده‌دار شده‌اند. سروش دیانتی ترکیب تصاویر و جلوه‌های ویژه، محمدرضا علیمراد  تدوین و مازیار یونسی آهنگ‌سازی این استاپ‌موشن ۲۰دقیقه‌ای را انجام داده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =