گرامی‌داشت هفته عفاف و حجاب در مراکز کانون استان اردبیل

مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل، مجری ویژه‌برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری، ادبی و اسلامی در گرامیداشت هفته عفاف و حجاب بود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، با توجه به ادامه وضعیت شیوع ویروس کرونا، گرامیداشت هفته عفاف و حجاب در فضای مجازی و حقیقی با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی انجام شد.

- مرکز فرهنگی هنری کانون نمین

به علت بیماری کرونا، مربیان مرکز نمین فعالیت‌های مربوط به هفته حجاب و عفاف را در کارگاه‌های برخط مجازی اجرا کردند. مربیان ابتدا با فضاسازی مناسب کارگاه برخط و نصب پلاکارد، به معرفی روز عفاف و حجاب پرداخته و در مورد آن با اعضا به بحث و گفت‌وگو پرداختند. سپس از اعضا خواسته شد تا با موضوع حجاب و عفاف نقاشی بکشند و کارهای زیبای خود را در گروه بفرستند، اجرای فعالیت‌های شعرخوانی، قصه‌گویی، معرفی کتاب‌های زندگانی حضرت فاطمه(س) به عنوان الگوی یک زن نمونه و با عفاف، خاطره گویی و... از برنامه‌هایی بود که به مناسبت این روز برگزار شد.

همچنین، در دهه کرامت، به مناسبت روز ولادت حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع)، مربیان مرکز نمین با تهیه پانل دیواری حجاب و عفاف و نصب احادیث و نوشته‌هایی در رابطه با این موضوع، پخش انیمیشن، تهیه بروشور، معرفی شخصیت و معرفی کتاب‌هایی در رابطه با عفاف و حجاب به صورت مجازی، برنامه‌های مختلفی را در این راستا اجرا کردند. در مراسم جشن روز دختر نیز که به مناسبت ولادت حضرت معصومه(س)در محل سالن اجتماعات اداره‌ی بسیج خواهران شهرستان برگزارشده بود از دختران نمونه و باحجاب شهرستان تجلیل به عمل آمد.

- مرکز فرهنگی هنری کانون گرمی

 سال‌روز ولادت حضرت معصومه (س) روز دختر و بیست ویکم تیرماه سالروز قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب به عنوان روز حجاب و عفاف نام‌گذاری شده است و روزی که دژخیمان رضاخان مردم معترض به کشف حجاب را در مسجد گوهرشاد به خاک و خون کشیدند.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گرمی به همین مناسبت مانند دیگر دستگاه‌های اجرایی شهرستان با اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری در زمینه‌ی عفاف و حجاب، این هفته را گرامی داشت.

قصه‌گویی، شعرخوانی، معرفی وقایع و ایام، معرفی کتاب کاش تو را می‌دیدم به صورت کلیپ در فضای مجازی، معرفی شخصیت حضرت معصومه(س) به صورت مجازی، برگزاری جشن تکلیف در منزل و ارسال عکس آن به مربیان توسط اعضا، نشریه الکترونیکی با موضوع حجاب توسط مربیان ، داستان‌نویسی با محوریت عفاف و حجاب و کارت پستال‌سازی  که هر کدام از اعضا با توجه به نوع سلیقه خود کارت‌پستالی را درست کرده  و یک جمله زیبا درباره حجاب  بر روی اثر خود نوشتند، از اهم برنامه‌ها بود.  

- مرکز شماره دو کانون مشگین‌شهر

به مناسبت هفته عفاف و حجاب ویژه‌برنامه‌های متنوعی در فضای مجازی برای اعضای کودک و نوجوان مرکز شماره دو کانون مشگین‌شهر اجرا شد. معرفی شخصیت حضرت معصومه(س) و فاطمه زهرا(س) در قالب فایل پی‌دی‌اف و در بستر فضای مجازی یک از همین برنامه‌ها بود.

تهیه عکس نوشته توسط اعضای نوجوان مرکز از دیگر برنامه‌ها بود که اعضا دختر یک المان در خصوص عفاف و حجاب را انتخاب کرده و روی مقوا با استفاده از گواش و آبرنگ کارکردند.

هم‌چنین معرفی کتاب زندگانی حضرت فاطمه زهرا(س) در کارگاه برخط عمومی برای اعضای کودک و نوجوان از دیگر برنامه‌های اجراشده در طول هفته عفاف و حجاب بود.

- مرکز شماره یک کانون کوثر

در هفته عفاف و حجاب برنامه‌های متنوعی در مرکز یک کانون کوثر برگزار شد. پانل دیواری مرکز با جملات تأثیرگذار جدیدی در رابطه با گرامی‌داشت عفاف و حجاب تزیین شد.

کلیپی از عکس نوشته‌های عفاف و حجاب و مطالب مرتبط با آن تهیه‌شده و در کارگاه بر خط عمومی برای اعضا به نمایش درآمد. نشست مجازی در قالب کارگاه برخط عمومی با موضوع آسیب‌های اجتماعی و عفاف و حجاب با عنوان «حجاب امن‌ترین پناهگاه زن» برگزار شد.

هم‌چنین غبارروبی مزار شهدای منطقه ۱ شهرستان، برگزاری مسابقات ورزشی چون پرتاب دارت و طناب زنی و گلگشت بانوان اداره‌ها برگزار شد که کانون پرورش فکری کوثر نیز در این برنامه‌های شرکت فعال داشته و در مسابقه دارت برگزیده شد. به مناسبت هفته عفاف و حجاب پلاکاردی با مضمون« حجاب یعنی بی‌نیازم از هر نگاهی به جز نگاه خدا» تهیه‌شده و در طول هفته حجاب بر سر درب اداره نصب شد.

- مرکز فرهنگی هنری کانون رضی

امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و به‌تبع آن در مراکز استان و شهرها، برنامه‌های مختلف گرامی‌داشت هفته عفاف و حجاب در فضای مجازی و حقیقی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در مرکز فرهنگی هنری رضی برپا شد.

شعارنوشته عفاف و حجاب؛ به مناسبت هفته عفاف و حجاب شعارنوشته‌ای با مضمون«حجاب یعنی بی‌نیازم از هر نگاهی به جز نگاه خدا» تهیه‌شده و در طول هفته حجاب بر پانل مرکز نصب شد.

معرفی ایام و وقایع، اشتراک‌گذاری تصاویر و احادیث مربوط به حجاب در گروه و تهیه کلیپ معرفی حضرت معصومه(س)، برگزاری مسابقه‌ نقاشی با موضوع حجاب، معرفی کتاب‌های حرم فاطمیون و کاش تو را می‌دیدم، تهیه نشریه الکترونیکی با موضوع «آشنا کردن اعضا با بیشینه‌ی پوشش و لباس‌های محلی در مناطق مختلف کشورمان ایران باهدف اهمیت حجاب از دیدگاه اقوام مختلف ایران اسلامی» ازجمله فعالیت‌هایی بود که توسط مربیان به صورت حقیقی و مجازی برای اعضا اجرا شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =