نشست تربیتی با عنوان «گُل‌هایی که در دستان ما می‌شکفند»

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان رودسر نشست تربیتی «گُل‌هایی که در دستان ما می‌شکفند» را مجازی برگزارکرد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، این نشست تربیتی به مناسبت روز خانواده و تکریم بازنشستگان و با حضور حجّت‌الاسلام تقی‌روحانی، امام جمعه رودسر، جمعی از کارشناسان، مربیان و اولیای اعضای مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری  شهرستان صورت‌گرفت.

حجّت‌الاسلام والمسلمین روحانی در سخنان کوتاهی ضمن ابراز خرسندی از حضور در  این گردهم‌آیی مجازی، به نقش خانواده در تربیت کودک و نوجوان اشاره و شکل‌گیری جامعه‌ای سالم و مبتنی بر آموزه‌های انسان‌ساز دین مبین اسلام را ثمره هدایت اولیا برشمرد.

امام جمعه شهرستان رودسر هم‌چنین، برگزاری نشست‌های خانواده از سوی کانون را سازنده ارزیابی‌کرد و خواستار استمرار این حرکت‌های فرهنگی شد.

سرپرست معاونت فرهنگی کانون استان گیلان نیز از دیگر حاضران این نشست مجازی بود و در سخنان خود جایگاه و نقش تعیین‌کننده اولیا و مربیان را در سرنوشت فرزندان مورد توجه‌قرارداد.

خدیجه تقی‌پور با بیان‌این‌که منش و شیوۀ‌های تربیتی خانواده، در رفتار فرزندان متجلی‌است، افزود: آموزه‌های ساده، عمیق و اثرگذار در زندگی آینده‌سازان نقش‌مهمی دارد و رفتارهای ارزشی والدین و مربیان چون: یاری‌رسانی به دیگران، سپاسگزاری و سلام‌کردن، می‌تواند به الگوی رفتاری تعیین‌کننده‌ای در زندگی فرزندان تبدیل‌شود.

تشریح اهداف و اولویت‌های برگزاری این نشست از سوی مربی‌مسئول کانون رودسر نیز از دیگر بخش‌های برنامه‌بود و زهرا بابازاده ضمن اشاره به فعالیت‌های این مجموعه اظهارکرد: ایجادپل‌های ارتباطی میان صاحب‌نظران، کارشناسان و خانواده‌ها، در سرلوحه برنامه‌های مرکز قراردارد و این نشست نیز به‌همین منظور برنامه‌ریزی و به‌مرحله اجرا گذاشته‌شد.

آناهیتا آروان، مربی فرهنگی مرکز رودسر هم از شیوه فعالیت‌های فرهنگی کانون سخن‌به‌میان آورد و به‌منظور تبیین این موضوع که که هیچ اثر هنری در خلأ شکل‌نمی‌گیرد و همۀ آثار در رگ و ریشه‌های‌شان به یکدیگر پیوسته‌اند، با همراهی اعضای نوجوانان این مرکز به اجرای فعالیت معرفی شخصیت، خوانش‌شعر و نقد فیلم در سایه تعامل و کارگروهی پرداخت.

پایان‌بخش این نشست مجازی نیز خاطره‌گویی مدینه رضاپور، مربی فرهنگی این کانون با تاکید بر تاثیر رفتارهای خانواده و مربیان بر فرزندان بود که با معرفی کتاب «چگونه فرزندانمان را به مطالعه علاقه‌مندکنیم؟» همراه‌شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =