برگزیدگان مرحله‌ی استانی جشنواره قصه‌گویی در خوزستان معرفی شدند

مرحله استانی بیست‌ و سومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان، برگزیدگان خود را شناخت.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، پس از بررسی و پایش آثار رسیده از قصه گویان خوزستانی در گروه‌های «پسران و دختران»، «زنان و مردان» و «پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها» در بخش‌های ملی و آیینی- سنتی، برگزیدگان مرحله‌ی استانی بیست و سومین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی و راه‌یافتگان به مرحله‌ی منطقه‌ای، معرفی شدند.

بر این اساس و با اعلام هیأت داوران، آرزو حقیقی، زینب افضلی و جهان گل محمدی، در بخش ملی، عناوین برگزیده اول تا سوم گروه دختران و پسران به ترتیب به ستایش یزدانی با قصه «آقای هزارپا و کفاش» از اهواز، ناهید محمدی منصوری با قصه «قلقلی» و فاطمه تمیمی با قصه «تبر» هر دو از هندیجان اختصاص یافت و علیرضا رئوفی با قصه «مرد جوان و خیاط» دیگر نوجوان هندیجانی، عنوان شایسته‌ی تقدیر این بخش از جشنواره را کسب کرد.

در بخش ملی، گروه زنان و مردان‌، زینب مقدم با قصه «چشمک» از بندرامام خمینی (ره)، خدیجه بابادی با قصه «زائر» از اهواز و فاطمه جوکار با قصه «درختی که کلاغ نداشت» از بهبهان به ترتیب حائز عناوین اول تا سوم شدند و مرجان نوروزی زاده با قصه «یه جور دیگه» از اهواز عنوان شایسته‌ی تقدیر این بخش را به خود اختصاص داد.

هیئت‌داوران در بخش ملی، گروه پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها، کسی را شایسته‌ی کسب عناوین اول تا سوم تشخیص نداد و عنوان شایسته‌ی تقدیر این بخش به نسرین زاده وفادار از شوشتر، رسید.

بر اساس این گزارش، در بخش آیینی -سنتی گروه دختران و پسران، المیرا موری با قصه «رستم و اسفندیار» از شوشتر، رتبه‌ی اول، نگار گچ پزان با قصه «آرش کمانگیر» رتبه‌ی دوم و آیناز قنواتی نژاد با قصه «رزم رستم و سهراب» رتبه‌ی سوم هردو از بهبهان و نیاز شکری نسب با قصه «زال سپید مو» دیگر نوجوان بهبهانی عنوان شایسته‌ی تقدیر این بخش از جشنواره را به دست آوردند.

همچنین بخش آیینی- سنتی، شرکت کننده‌ای در میان گروه‌های «زنان و مردان» و «پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها» نداشت.

در بخشی از بیانیه‌ی هیأت داوران مرحله‌ی استانی این جشنواره در خوزستان، متشکل از آرزو حقیقی، زینب افضلی و جهان گل محمدی، آمده است: قصه‌ها پلی هستند که نسل‌های گذشته را به نسل‌های جدید متصل می‌کنند. آن‌ها گشته‌اند و گشته‌اند تا به ما رسیده‌اند و به لطف تکنولوژی به گوشه گوشه‌ی جهان راه یافته‌اند، و توانسته‌اند جان شنوندگان را از عطر خود آکنده کنند. کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیست و سومین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی را در حالی برگزار می‌کند که پاندمی کرونا دنیا را فراگرفته است لذا برای حفظ سلامت قصه‌گویان و طبعاً مخاطبان کودک و نوجوان خود، اقدام به برگزاری جشنواره به‌صورت مجازی نموده تا ضمن آنکه به وظیفه‌ی خود عمل می‌کند، موجی از تلاش و امید را در جامعه ساری و جاری نماید.

مرحله استانی بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با شعار «آینده ساختنی است» پیش از ظهر امروز با حضور افسون امینی مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون کشور، وحید کیانی مدیرکل، بهرام یارزاده دهکردی معاون فرهنگی، جمعی از کارشناسان، مربیان کانون استان خوزستان و کشور و جمعی از علاقه‌مندان به قصه‌گویی در فضای اسکای روم برگزار شد.

گفتنی است: مرحله پایانی بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هم‌زمان با شب یلدا به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =