محصول کارگاه‌های مجازی، برآیندی تازه و مورد استقبال

سرپرست معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان برگزاری کارگاه‌های مجازی عمومی و تخصصی این مجموعه را حرکتی نوپدید دانست و برآیند و برون‌داد آن مفید و مورد استقبال اعضا و خانواده‌ها عنوان‌کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، خدیجه تقی‌پور که در گردهم‌آیی مجازی مربیان مسئول و مربیان فرهنگی، ادبی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سخن‌می‌گفت، با تاکید بر ضرورت‌های تنوع‌بخشی به شیوه‌های آموزشی تصریح‌کرد: در عصر حاضر با مخاطبانی مواجه‌هستیم که به فراگیری دانش‌های نوپدید می‌اندیشند.

سرپرست معاون فرهنگی کانون توضیح‌داد: جهان به سوی طراحی روش‌های آموزشی مختلف در حرکت‌است و برای ارتباط موثر با کودکان و نوجوانان لازم است با برنامه‌ریزی، به‌روزرسانی آگاهی‌ها و با زبان مناسب  این نسل، ارتباط بهتر و موثر با آنان داشته‌باشیم.

وی درهمین‌حال، همه‌گیری ویروس کرونا و تلاش‌های کانون در ایجاد زیرساخت‌های مناسب و برگزاری کارگاه‌های تخصصی برخط عمومی و تخصصی را خاطرنشان‌کرد و با اشاره به استقبال مخاطبان از این کارگاه‌ها گفت: فن‌آوری، پُل‌ارتباطی مربیان با اعضا و خانواده‌هاست و کیفیت آموزش‌ها از دلایل اصلی توفیق کانون در این حوزه به‌شمارمی‌رود.

این مسئول فرهنگی از مدیریت هدف‌مند فضای مجازی،  توجه به نیازهای آینده‌سازان، شیوه‌اجرا، لحن و برخورد مناسب مربیان با مخاطبان نیز سخن‌گفت و نگاه ویژه به روش‌های تربیتی و اخلاق‌محور را از دیگر علت‌های این موفقیت و استمرار آن را نیازمند تلاش افزون‌تر خواند.

بخش دیگر سخنان سرپرست معاونت فرهنگی کانون، به پیشینه وجایگاه این نهاد به‌عنوان مکمل نظام آموزشی کشور و  نقش ‌آن در کشف و پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان اختصاص‌داشت و وی با الگو و نمونه توصیف‌کردن سرمایه‌های انسانی آن گفت: کارگاه‌های مجازی این مجموعه، مأمنی مناسب برای نسل‌کودک و نوجوان است و در روزهای پساکرونا نیز برای همراهی هم‌زمان مخاطبان با فعالیت‌های حضوری و برخط مراکز فرهنگی هنری کانون برنامه‌ریزی‌های مناسبی داریم.

اشاره به مناسب‌های پیش‌رو نیز دیگربخش صحبت‌های تقی‌پور بود و وی درپایان بر لزوم  برنامه‌ریزی و اجرای فعالیت‌هایی هدف‌مند و خلاقانه در هفته دفاع مقدس، روزجهانی و هفته ملی کودک تاکیدکرد.

کارشناس مسئول فرهنگی کانون استان گیلان نیز از دیگر حاضران این نشست مجازی بود و  ضمن قدردانی از تلاش‌های همکاران در مسیر رشد و ارتقای سطح فعالیت‌های کانون، به تشریح روند برگزاری کارگاه‌های عمومی و تخصصی برخط پرداخت.

اکرم‌السادات حسینی، کارشناس مسئول فرهنگی

اکرم‌السادات حسینی در همین‌حال، راه‌کارهایی مناسب برای کیفیت و کمیت‌بخشی به کارگاه‌های مجازی کانون ارایه‌ی داد و استفاده از ظرفیت‌ و توان‌مندی‌های مربیان مراکز فرهنگی هنری را در برپایی کارگاه‌های متنوع و مخاطب‌پسند، مفید و موثر دانست.

او هم‌چنین، افزایش گستره‌ی مخاطبان و همراه‌سازی حداکثری آنان را یک اولویت خواند و توجه ویژه به گروه سنی نوباوه(۴+ سال) را در برنامه‌ریزی کارگاه‌های فصل پاییز مهم قلمدادکرد.

پاسخ‌گویی به پرسش‌های همکاران و ارایه‌ی پشنهادهای مناسب برای ارتقای سطح کارگاه‌های عمومی و تخصصی برخط کانون، پایان‌بخش این گردهم‌آیی مجازی بود که صبح روز دوشنبه، ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ و در آستانه هفته دفاع‌مقدس، ثبت‌نام کارگاه‌های برخط کانون و برگزاری ویژه‌برنامه‌های روزجهانی و هفته ملی کودک صورت‌گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =