کد خبر: 307320
تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۶
بازدید 83
شهیدان، شافیان جامعه اسلامی هستند

سرپرست کانون گیلان در دیدار با خانواده‌ی معظم شهید«احمدنیک‌قلب»، از شهیدان به عنوان دستگیران و شافیان جامعه اسلامی یادکرد و تکریم وابستگان این بزرگواران را رسالتی همگانی ‌دانست.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، سیدجلیل‌میرعظیمی، سرپرست کانون گیلان در دیدار با خانواده شهید، «احمد نیک‌قلب»، از شهدای والامقام هشت‌سال دفاع مقدس با بیان این مطلب افزود: آرامش و آسایش حاکم بر ایران اسلامی را مدیون و مرهون شهیدان هستیم و از این رو لازم‌است ضمن پاس‌داشت جان‌فشانی و تلاش‌های ارزش‌مند شهدا، قدردان خانواده معظم آنان ‌باشیم.

این مسوول فرهنگی و جانباز هشت‌سال دفاع مقدس هم‌چنین، از رسالت‌های افراد جامعه برای الگوپذیری و حرکت در مسیر شهیدان و تکریم خانواده‌های آنان سخن‌به میان‌آورد با اشاره به درپیش‌بودن هفته دفاع‌مقدس گفت: این ایام فرصتی برای نهادینه‌سازی فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال ارزش‌ها به نسل کودک و نوجوان است.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان گیلان نیز در این دیدار، شهیدان و خانواده معظم آنان را منشأ برکات و خدمات ماندگار دانست و اظهارکرد: امنیت و آسایش ایران اسلامی دست‌آورد این بزرگواران است و هم‌نشینی با خانواده شهدا و نظرداشت نقش‌آفرینی آنان، بستری برای پیرایش آلودگی‌های دنیایی به‌شمارمی‌رود.

علی رفاهتی در ادامه، اشاره‌ای به هشت‌سال دفاع مقدس داشت و با تشبیه این حماسه‌آفرینی به صفحه‌ی زرین دفتر انقلاب افزود: این مقطع تاریخی، گویای رشادت مردمان این دیار و بیان‌گر سجایای اخلاقی شهیدان محسوب‌می‌شود و ضروری است به‌عنوان الگویی ارزش‌مند مدنظر قرارداشته‌باشد.

مسئول آموزش ضمن خدمت اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان و هم‌رزم‌ شهید احمد نیک‌قلب نیز از  دیگرحاضران بود و ضمن خاطرنشان‌کردن ویژگی‌های شاخص این شهید اظهارداشت: ارج‌گذاری به شهدا و خانواده‌های معظم آنان یک باور اصیل در ایران اسلامی‌است.

مهدی بابازاده درعین‌حال، ایثار شهدا و خانواده‌های آنان را غیر قابل‌سنجش عنوان‌ و ابراز امیدواری کرد تا بستری مناسب برای حرکت در مسیر شهیدان و سعادت ابدی فراهم‌شود.

خاطره‌گویی و بیان ویژگی‌های اخلاقی و شاخصه‌های شخصیتی شهید احمد نیک‌قلب ازسوی والدین و خواهر این شهید والامقام هشت‌سال دفاع‌مقدس و تجلیل از این بزرگواران، پایان‌بخش این حرکت ارزشی بود که صبح ‌امروز در جاده سنگر شهرستان رشت صورت‌گرفت.

گفتنی است، حمیدرضا ‌قاسمی، معاون اداری مالی کانون پرورش فکری و ایرج غلامی، مسئول پایگاه مقاومت سردار شهید، حاج‌قاسم سلیمانی اداره‌کل آموزش و پرورش استان گیلان نیز ازدیگر حاضران در این آیین محسوب‌می‌شدند.

شایان ذکراست، شهید، احمد نیک‌قلب، در یکم فروردین سال ۱۳۴۶ در بخش سنگر شهرستان رشت و درخانواده‌ای متدین و باورمند چشم‌به‌جهان گشود و پس از سال‌ها تلاش‌ و جان‌فشانی در راه اسلام و انقلاب اسلامی، سرانجام به آرزوی دیرینه‌اش جامه عمل پوشاند و نهم فروردین سال ۱۳۶۷ درعملیات والفجر ۱۰ به فیض‌شهادت نائل‌شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =