مژده پاک سرشت تنها نماینده ایرانی درکتاب دایره المعارف زنان شاعر عرب شد

نام کارشناس کانون پرورش فکری مازندران در دایره المعارف زنان شاعر عرب زبان قرار گرفت.

به  گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان مازندران، نام و آثار «مژده پاک سرشت» به عنوان تنها بانوی شاعر ایرانی درکتاب دایره المعارف زنان شاعر عرب زبان در کشور مراکش به چاپ رسید.

گفتنی است کتاب الرائدات اثر « فاطمه بوهراکه » محقق و نویسنده مراکشی، دایره المعارفی است از زندگی و آثار ۱۰۱۱ شاعر عرب زبان در هفتاد سال اخیر  و شاعرانی که به زبان عربی اشعار قابل توجهی را سروده‌اند.

در این میان « مژده پاک سرشت » شاعر مازندرانی و کارشناس ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات کانون مازندران با ۲ مجموعه شعر عربی در جمع شاعران عرب زبان کتاب الرائدات جای گرفت.

وی که تحصیل کرده مقطع کارشناس ارشد زبان و ادبیات عرب است، اولین مجموعه شعری (زبان عربی) خود را با عنوان « حُبُ من دونه رقابه» ( عشق بدون سانسور) در بیروت لبنان به چاپ رساند و مجموعه دیگری نیز با عنوان « انا، انت و البفسج»( من، تو و بنفشه ها) به این زبان دارد.

این بانوی خوزستانی، ساکن شهرستان ساری  به خاطر دو اثر یاد شده در جمع شاعران کتاب الرائدات قرار گرفت و در این کتاب از سایر آثار و زندگی هنری وی نیز مطالبی درج شد.

« مژده پاک سرشت » کارشناس نظارت و ارزیابی کانون پرورش فکری مازندران است و به عنوان یک شاعر، مجموعه هایی از جمله «حال من خوب است»، «دلتنگی بهانه است»، «یک فنجان شعر»، «پنجشنبه های دوست داشتنی» و «نام دیگر من ستاره»( مربوط به زندگی سهام خیام نخستین دختر شهید جنگ تحمیلی) را در کارنامه دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =