آیین اختتامیه فراخوان شعر «پرنیان ادب» در کانون سمنان

آیین اختتامیه نخستین فراخوان شعر «پرنیان ادب» هم‌زمان با روز شعر و ادب پارسی به‌صورت مجازی از سوی مرکز آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، مهرناز نصیری کارشناس مرکز آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان از برگزاری آیین اختتامیه مجازی نخستین فراخوان شعر «پرنیان ادب»، پیش از ظهر شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ هم‌زمان با روز شعر و ادب فارسی و بزرگ‌داشت سید محمدحسین بهجت تبریزی متخلص به شهریار، خبر داد و گفت: این فراخوان به‌صورت دوسالانه‌، طراحی شده و در سال دوم در قالب داستان برای صاحب‌قلمان و اندیشه‌های ناب، اجرا خواهد شد.

وی با بیان این‌که «شعر، زبان احساس و اندیشه‌ی فاخر است»، اظهار داشت: دور از هم بودن موجب انباشت احساسات و ایده‌های بکر و خلاق می‌شود و نیاز به تلنگری برای جاری‌شدن این احساس‌ و اندیشه است و اجرای فراخوان «پرنیان ادب» فرصت مناسبی بود تا همه‌ی ادیبان پویا و صاحب‌قلم استان در این موسم دوری و دوستی ناگزیری که با توجه به شرایط جامعه پیش‌آمده، نسیم اندیشه‌ها و شور و احساس‌شان به سرودن و نوشتن با موضوعی آزاد دعوت شود.

کارشناس ادبی کانون استان سمنان، هدف از این فراخوان را افزایش انگیزه، اشتیاق و علاقه به خلق اثر ادبی، تقدیر از استعدادهای ادبی، افزایش مشارکت اعضا و مربیان علاقه‌مند در ویژه‌برنامه‌ها، عنوان و خاطرنشان کرد: هیئت داوران از مجموع ۷۷ اثر اعضا و مربیان، تعداد ۱۰ اثر را برگزیده و شایسته‌ی تقدیر دانست.

نصیری در پایان سخنانش، توجه به زبان سالم و روز جامعه، اندیشه‌ی شاعرانه، نوآوری در بیان و احساس، کشف شاعرانه، انسجام معنایی و پایان‌بندی مناسب را از ملاک‌ها و معیارهای داوری برشمرد.

بر اساس این گزارش، آثار حوریه رحمانی و ستایش محمدی اعضای مرکز فرهنگی‌هنری کانون ایوان‌کی در رده‌ی سنی نونگاه، برگزیده شناخته شد.

در گروه سنی نوجوان، آثار فاطمه‌زهرا جباری و شهرو ریاضی اعضای مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون سمنان، برگزیده معرفی شد.

هیئت داوران اثر محمدامین خادمیان عضو مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون دامغان را در بخش ترانه، شایسته‌ی تقدیر دانست.

اثر حدیث عاطفی‌نژاد عضو مرکز فرهنگی‌هنری کانون مهدی‌شهر و شادی امیرآبادی عضو مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون دامغان، شایسته‌ی تقدیر استانی معرفی شد.

در بخش مربیان نیز اثر نسیبه یعقوبی مربی کارگاه نوشتن خلاق مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون سمنان، برگزیده استانی و اثر زهرا دیانی مربی کارگاه نوشتن خلاق مجتمع و مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون سمنان، شایسته‌ی تقدیر انتخاب شد.

در بخش ویژه شعر افغانستان اثر مهشید بشیری مربی کارگاه نوشتن خلاق مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون دامغان از سوی هئیت داوران، شایسته‌ی تقدیر شناخته شد.

گفتنی است؛ پخش فیلم کوتاهی از زندگی و شخصیت شهریار و خوانش شعر از سوی اعضا و مربیان از دیگر بخش‌های این آیین بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =