کد خبر: 307578
تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۳
بازدید 187
مهرواره ادبی‌آیینی «سرو ‌سرخ» برگزیدگان خود را شناخت

برگزیدگان مهرواره ادبی‌-آیینی «سرو سرخ» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان معرفی‌شدند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، فراخوان این مهرواره استانی هم‌زمان با دهه نخست ماه محرم و در سایه همراهی و مشارکت ستاد اقامه نماز استان گیلان منتشرشد.

بسط و گسترش فرهنگ عاشورایی و آشناسازی هرچه بیش‌تر مخاطبان با سیره عملی معصومین (س) «ارزش‌های حماسه انسان‌ساز کربلا»، «مقام حضرت‌سیدالشهدا(ع)»، «نماز ظهر عاشورا» و «فضائل اخلاقی ائمه معصومین (ع) از محورهای موضوعی این فراخوان در زمینه  «شعر»، «داستان» و «متن ادبی» به‌شمارمی‌رفت.

داوری این رویدادفرهنگی را «حمیراخدابنده»  و« طاهره نژادغلامی» برعهده‌داشتند و پس از بررسی آثار ارسالی به دبیرخانه مهرواره «سرو سرخ» در واحد آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان ۱۱ برگزیده گروه‌های سنی ۷+ (نوخوان)، +۹ (نونهال)  ۱۲+ (نونگاه)، ۱۵+ (نوجوان) را انتخاب‌کردند.

برهمین اساس در گروه سنی نونهال، «کیهانه ابراهیمی» و «ارنیکا بهرامی» به‌ترتیب از تالش  و آستارا به‌عنوان برگزیده بخش متن ادبی معرفی‌شدند و عنوان برگزیده گروه سنی نونگاه این بخش نیز به «مهدیس مستعلی‌زاده» از شهرستان آستارا رسید.

هیئت داوری در این میان، «آنیسا خورسندفر» و «آی‌سودا عاشوری» از بندرانزلی، «آیسان قربانی» و «پوریا ‌مردانی»، به‌ترتیب از تالش و لشت‌نشاء و هم‌چنین، «ایلیاصفدری» و «فاطمه صولتی» از رشت را در بخش شعر گروه‌ سنی نوجوان شایسته ‌عنوان برتر معرفی‌کرد.

گروه داوری درهمین‌حال، به معرفی برگزیدگان داستان‌نویسی گروه سنی نوجوان پرداخت و «آتنا صفوتی» از بندرانزلی،  «ملیکا رهبر» و «فاطمه صولتی» از رشت را صاحبان آثار برتر این بخش از مهرواره اعلام‌کرد.

یادآورمی‌شود، از برگزیدگان بخش‌های مختلف مهرواره«سرو سرخ» که با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان و ستاد اقامه نماز استان گیلان صورت‌گرفت، با اهدای لوح سپاس و جایزه قدردانی‌می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =