تجدید میثاق همکاران و اعضای کانون سیستان و بلوچستان با «شهدای گمنام»

مدیرکل کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان: ساختن آینده نیازمند فهم درست موقعیت سرزمین‌مان و شناخت آرمان‌هایی است که شهیدان عزیز ما جان خویش را برای حفظ آن فدا کردند

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، همکاران و اعضای مراکز فرهنگی‌هنری زاهدان با حضور در مزار شهدای گمنام، یاد و خاطره‌ی شهیدان دفاع مقدس را گرامی داشتند.

در این مراسم معنوی، که با هدف آشنایی اعضای کانون با آرمان‌های شهیدان و ارزش‌های هشت سال دفاع مقدس برگزار شد، مدیرکل کانون استان در گفت‌وگویی صمیمی با حاضران گفت: آرامش و عزت امروز ما مدیون جانفشانی و ایثارگری‌های عزیزانی است که جان خویش را برای حفظ ارزش‌ها فدا کردند.

معصومه هادی در ادامه با بیان این نکته که ساختن آینده نیازمند فهم درست موقعیت سرزمین، تهدیدها و فرصت‌هایی است که پیش روی ما قرار دارد افزود: شهیدان والامقام ما نمونه‌های عالی رسیدن به این مرحله از شناخت هستند و ما با مطالعه و تفکر در زندگی و سیره‌ی آنان می‌توانیم به این آگاهی نزدیک‌تر شویم.

وی سپس مطالبی در خصوص شهدای گمنام و حق آنان بر همه‌ی مردم بیان و عنوان کرد: این شهیدان هرگز گمنام نیستند زیرا نامشان جاودانه است؛ گمنام کسانی هستند که هیچگاه مفید نبوده‌اند و اثر نیکی از خود به یادگار نگذاشته‌اند.

پس از سخنان مدیرکل کانون ، رییس سازمان بسیج کارکنان استان، که در جمع اعضا و همکاران حضور داشت، در سخنان کوتاهی با اشاره به شجاعت رزمندگان در سال‌های دفاع مقدس و پس از آن، به ذکر خاطراتی از دوران دفاع مقدس پرداخت.

سرهنگ علی بیک‌نژاد در پایان با مروری به روند تاریخی کشور و جداشدن بخش‌هایی از ایران گفت: باید مراقب نقشه‌های دشمنان باشیم و با آگاهی از شرایط، فریب آنان را نخوریم.

در ادامه یکی از اعضا بخشی از وصیت‌نامه‌ی شهید حاج قاسم سلیمانی را برای حاضران خواند و عضو دیگری با شعرخوانی خود به رشادت‌های رزمندگان اسلام در جبهه‌ها اشاره کرد.

گفتنی است علاوه بر همکاران و اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، رییس سازمان بسیج کارکنان استان و رییس اداره بسیج شهرستان زاهدان نیز در مزار شهدای گمنام زاهدان حضور داشتند و با غبارروبی و عطرافشانی با شهیدان تجدید میثاق کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =