برگزاری صبح شعر دفاع مقدس در کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان

صبح شعر دفاع مقدس با حضور اعضا و همکاران شاعر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان و سراینده‌ی اثر «صدای بال لک‌لک‌ها» به صورت حضوری- مجازی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، صبح شعر دفاع مقدس، در کانون استان برگزار شد.

در ابتدای این نشست، که به پاس ارج نهادن به ایثارگران دفاع مقدس برگزار شد، مریم اسلامی شاعر و نویسنده‌ی حوزه‌ی کودک ضمن تبریک هفته دفاع مقدس گفت: در جنگ‌ها هیچگاه نباید آغازگر این جریان باشیم اما زمانی که به کشور ما حمله می‌شود وظیفه داریم برای حفظ آب و خاک خود با تمام وجود دفاع کنیم.

وی سپس با اشاره به رشادت‌های رزمندگان در زمان جنگ ایران و عراق، آنان را نمونه‌های عالی انسان‌هایی دانست که جان خویش را سپر کردند تا راه دشمنان را سد کنند.

وی در ادامه در خصوص اثر خود «صدای بال لک‌لک‌ها» آن را مجموعه‌ای برگرفته از تجربه‌های کودکی خود در زمان جنگ معرفی کرد و گفت: در صدای پای لک‌لک‌ها تلاش کردم دفاع مقدس را از نگاه یک کودک امروزی نشان دهم.

اسلامی در پایان سخنان خود در جمع مجازی همکاران و اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: تبعات جنگ را نشان دادم تا بگویم همیشه باید راهی برای گسترش صلح پیدا کنیم.

در ادامه تعدادی از همکاران و اعضای شاعر کانون استان، با موضوع دفاع مقدس، اثرخوانی کردند.

گفتنی است مریم اسلامی، نویسنده و شاعر ادبیات کودک و نوجوان و کارشناس برگزاری مسابقات و دفترهای ادبی کانون است.

از وی تاکنون بیش از ۴۰ عنوان کتاب شعر و داستان برای گروه سنی کودک و نوجوان منتشر شده است، که از جمله آنها می‌توان به «نامه‌ات همین الان رسید»، «لالایی‌ها»، «شعرهایی برای دختر بچه‌ها»، «شعرهایی برای پسر بچه‌ها»، «سنجاب کم حواس»، «با هم بودن»، «بیا بازی» و «سی شعر، سی ضرب‌المثل» اشاره کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =